• spikeygirl

Näsplastik - hur var det för er?

Jag har oväntat fått en större summa pengar och efter att ha funderat ett tag kom jag på att jag äntligen kan unna mig en näsoperation! Problemet är att jag är extremt sjukhus- och operationsrädd, så jag behöver peppning och höra erfarenheter från andra som gjort näsoperationer. Vill gärna veta hur ingreppet går till, hur du upplevde det och hur väl bemött du blev av personalen, osv.

Skulle också gärna vilja veta VART ni operarade er, eller om ni känner till någon bra plastikklinik? Hur mycket kostar det?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Näsplastik - hur var det för er?
  • spikeygirl

Ingen som vet något? Hört talas om någon bra klinik?

• Anonym

Jag har gjort det och det gick finfint, men många näsoperationer får göras om eftersom dom är så försiktiga första gången (näsor är svåra att rätta till om dom tar i för mycket)
    (jag gjorde det 3 gånger)

Dagen efter var jobbig då man inte kunde andas med 2 "tamponger" i näsan.

• spikeygirl
    Anonym skrev 2007-12-19 08:29:01 följande:
    Jag har gjort det och det gick finfint, men många näsoperationer får göras om eftersom dom är så försiktiga första gången (näsor är svåra att rätta till om dom tar i för mycket)(jag gjorde det 3 gånger)Dagen efter var jobbig då man inte kunde andas med 2 "tamponger" i näsan.
    Tack för ditt svar! Får man fråga om du blev sövd eller var vaken under ingreppet? Gjorde det ont?
  • spikeygirl

Har någon erfarenheter av Art Clinic i Halmstad? Är de bra, blev ni nöjda med resultatet, hur var bemötandet?

Anledningen till att jag funderar på Art Clinic är att det ligger närmast, och det hade ju varit bekvämt att slippa åka till någon annan stad för att operera sig.

• Calanthe

Jag opererade min näsa på Lidingökliniken i Stockholmsområdet.
    Det gick helt ok och jag är mycket nöjd med resultatet!
    Dock var det lite jobbigt de två första dygnen med just "tampongen" i näsan.

Men det är absolut bland det bästa jag har gjort!

Lycka till!

• ict

Karolinska Sjukh.

Jag gjorde det för att min näsvägg var väldigt sned- född med Läpp och Käkspalt, iom op så höjde de även lite. Men, inte myclet- jag vill ha kvar mycket av "mig"- även om det är rätt stor skilnad ändå.

Jag blev bra omhändertagen hela tiden.

Pris...iom "LKG"- så behövde jag bara betala narkos, övernattning osv.

Lycka till!

• Anonym

Hur länge gör det ont? Och måste man ta nåt för smärtan?

• ict

För mig gjorde det mest ont i 1-2 dygn. Det avtog sen, men, eftersom man redan kännt så ont innan- så tänkte jag inte på om det egentligen gjorde ont dag 3-5 ex.vis. Men, jo, ömt.

Jag minns inte vilket smärtstillande jag fick.

Minns att jag kräktes dagen efter, och att det var urjobbigt att komma igång att kissa. Blåsan var enorm- men, inget ville ut...

Svar på tråden Näsplastik - hur var det för er?