• speciers

Hjälp med julgrupp utomhus

Tänkte göra en julgrupp att ha på farstutrappan, men eftersom jag är noll kunnig om växter vill jag ha alla tips jag kan få om vilka jag kan använda.
    Gärna om ni har tips om lite dekoration eller dyl. också så det blir riktigt snyggt

Tack!
    Och God Jul!

• Svar på tråden Hjälp med julgrupp utomhus
  • Lola Jämtland

En fördel är att skriva vart du bor.

Det är ju inte samma förutsättningar för växter i hela landet.

//Snart är det jul igen!
  • speciers

Ja, du ser, jag har verkligen noll koll vad gäller växter
    Bor på småländska höglandet...

• Lola Jämtland
    speciers skrev 2007-12-19 10:51:17 följande:
    Ja, du ser, jag har verkligen noll koll vad gäller växter Bor på småländska höglandet...
    Då skulle jag tippa på att du har en uppsjö av växter att välja på jämfört med mig som bor i jämtland.

På Äntligen hemma tex använde de murgröna bla o gjorde en grupp utomhus. Tvivlar på att det skulle funka här uppe....
    //Snart är det jul igen!
  • AnneSophie

Julrosor är väldigt fina. Det behövs inte så mycket mer än en julros, några outslagna hyacinter och sedan mossa runt. Kanske ett rött band kring korgen eller krukan.

Själv har jag tazetter, vita hyacinter och grön mossa i en svart korg med ett rött band. Ska se om jag kommer ihåg att ta kort på det senare.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • AnneSophie

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Hjälp med julgrupp utomhus