• Mini liten

ont i huvudet varje dag?!

Jag har börjat ha ont i huvudet varje morgon när jag vaknar. Och sen kommer d tillbaka på kvällen. D är inte ett dunkande ont, utan som en dov känsla från tinning till tinning.

Kan jag kanske ha brist på något?
    har hört att d kan vara vanligt med huvudvärk när man är gravid, men har aldrig hört varför. Jobbigt är d i alla fall.

*längtar efter dig*
  • Svar på tråden ont i huvudet varje dag?!
  • Nanne84

Jag hade så hela förra graviditeten (från v.14) och ända till dottern blev ett år och 3 månader. Läkaren sa att det var spänningshuvudvärk och inga receptfria mediciner hjälpte. Fick börja sjukgymnastik och akupunktur efter förlossningen. Har fått en del huvudvärk nu också (är i v. 18) men har inte gått till läkaren ännu. Blir det värre så ska jag söka läkare igen.

• Mini liten

ok...d går i alla fall över för mig om ja tar alvedon som tur är. Men d är i alla fall jobbigt att vakna med d varje morgon.

*längtar efter dig*
  • teodorabergstedt

Hej, är i vecka 26 nu och min huvudvärk har gått över. Men hade ont i huvudet ca vecka 10-22! Oftast på morgonen. Började dricka mer, vilket gjorde det lite, lite bättre kanske. Men det verkar handla om hormoner och spänningshuvudvärk.

• Lyckorus 2008

hej! jag har med ont i huvvet. precis som TS beskriver det.

asjobbigt. och man vill ju inte poppa en massa piller heller. men jag dricker en massa vattenoch vilar mkt. men det e verkligen jobbit. :( 
  • hejpa

jag hade också huvudvärk i början, men den gick över för några veckor sen. är i v.22 nu.

• gumsemumsan

Du kan inte ha lågt HB?? Eller lite för lågt blodtryck??

• 3barnsmor till 4

Jag lider av migrän men den har avtagit nu i samband med graviditeten. I stället får jag ont i HELA huvudet (inte som migrän, då jag får halvsidenoch kräks....) och i nacken. Går på akupunktur mot detta, och det hjälper. Men vet du vad som hjälper mest? Jag har aldrig druckit just mer än nåt glas mjölk då och då, men min BM sa att det var bra att dricka mjölk, så jag gjorde det! Inte i massor, men dock mer än vanligt....Nu har jag slutat med det och mitt huvud mår suuuper!!!! Choklad, mjölk, yoghurt, mejeriprodukter, typ ost och så struntar jag i och mår som en princessa nu!

??? Det ligger en liten tuss i min mage ???
  • Mini liten
    3barnsmor till 4 skrev 2007-12-20 10:07:45 följande:
    Jag lider av migrän men den har avtagit nu i samband med graviditeten. I stället får jag ont i HELA huvudet (inte som migrän, då jag får halvsidenoch kräks....) och i nacken. Går på akupunktur mot detta, och det hjälper. Men vet du vad som hjälper mest? Jag har aldrig druckit just mer än nåt glas mjölk då och då, men min BM sa att det var bra att dricka mjölk, så jag gjorde det! Inte i massor, men dock mer än vanligt....Nu har jag slutat med det och mitt huvud mår suuuper!!!! Choklad, mjölk, yoghurt, mejeriprodukter, typ ost och så struntar jag i och mår som en princessa nu!
    och jag som dricker minst en liter mjölk om dagen. Skulle aldrig kunna vara utan, e ju mjölkoman ju
    *längtar efter dig*
  • soffys

Jag har oxå ont i huvudet nästan varje dag och kan vakna med den o den släpper väl framåt dagen men på kvällen kommer den tillbaka, skönt att se att den kan gå över e i v 15 nu har haft detta i ett par veckor o det e ju inte skit kul direkt =)

• Familjen NybergElmér

Jag hade konstant huvudvärk i sex veckor med min förstfödda. När jag sökte hjälp, fick jag höra att jag hade spänningshuvudvärk. Jag blev sjukskriven i 2 v, och därefter gick huvudvärken över. Jag såg det mer som stressrelaterat.

Svar på tråden ont i huvudet varje dag?!