• Novus

Mysigt/speciellt/spektakulärt/lyxigt hotell? Både sverige och utomlands

Letar efter ett speciellt hotell. Antingen om det är mysigt, lite annorlunda eller bara helt perfekt.
    så det kanske finns nån som har något att rekomendera?
    Det spelar ingen roll om det är i Sverige eller utomlands. Men är det utomlands ska det vara inom europa!

• Svar på tråden Mysigt/speciellt/spektakulärt/lyxigt hotell? Både sverige och utomlands
  • Novus

Åh, vad fint! Önskar man kunde åka direkt

• Annikamed2barn

Ja, det var verkligen enormt fint och jag vill åka tillbaka

• Novus

Ja, visst är det hotellet en dröm! Tänk dessutom att bli hämtad med helikopter direkt till hotellets tak

• hotten

håller med "ankianka79" om burj al arab i Dubai..

skall själv dit den 26 dec, gubben bjuder mig på lunch buffe där, som julklapp.. har bokat bord redan (annars kommer man inte ens in på hotellet)
    en av dyraste luncher jag lär bli bjuden på, för oss 2 + dottern 8 år går lunchen (som egentligen är mer ett eftermiddags te bjudning men lite krubb) går lös på 2945,-!!

• hotten

"mamma c`S" tips om naantalispa är oxå toppen! bo där på båten som är finlands enda 5 stjärniga lyxkryssare! (går gångar till spa osv så man behöver aldrig gå ut i kalla vädret)

• Novus

Oj, nu är det många underbara hotell. Tyvärr ligger de för långt bort för att kunna ta en weekend

• hotten

naantali spa är väl yppligt för en weekend? tycker gott det räcker med 1-2 nätter..

eller kanske en tur till rovaniemi jultomten vid polcirkeln? annorlunda å lite rolig mysig sak även för vuxna.

innom sverige har jag egentligen inga förslag tycker det är dåligt med sånt.. mysiga härrgårdar å span men nja..

• vackrastarflow

I Edinburgh:
    www.thehoward.com/ Röstat som ett av världens bästa hotell, mycket litet och mysigt, jag jobbade på dess systerhotell som är tråkigare men har grymt fina sviter www.channings.co.uk/
    Båda två är mindre, personliga hotell med trevlig personal.

annars finns www.thebalmoralhotel.com/ som är väldigt spektakulärt!

• vackrastarflow
    vackrastarflow skrev 2007-12-20 19:51:57 följande:
    I Edinburgh:www.thehoward.com/ Röstat som ett av världens bästa hotell, mycket litet och mysigt, jag jobbade på dess systerhotell som är tråkigare men har grymt fina sviter www.channings.co.uk/Båda två är mindre, personliga hotell med trevlig personal.annars finns www.thebalmoralhotel.com/ som är väldigt spektakulärt!
    Förresten, The Howards ena butler, Fernando, känner jag personligen och han är enormt trevlig!
Svar på tråden Mysigt/speciellt/spektakulärt/lyxigt hotell? Både sverige och utomlands