Hur många vitpepparkorn ska man ta om dagen
Är det nån som vet hur många man ska ta.
Är det nån som vet hur många man ska ta.
10 tror jag att det är.
Antar att du menar för att förhindra magsjuka?
Jag brukar ta ca 10-12 st, i god tid när jag träffat nån som mått dåligt eller barnen börjar känna sig illamående. Det brukar alltid funka.
Däremot sägs det att det inte hjälper mot den "riktiga" vintekräksjukan som ju är ett virus, men det har vi bara haft en gång här hemma *peppar peppar*... (dåligt skämt, sorry!)
Ja det var mot magsjuka jag mena. Har börjat äta dom för ett tag sen. Tänkte dom skulle hjälpa mot vinterkräksjukan. Man kan ju alltid hoppas.
jag brukar äta ca 5 morgon sen mitt på dagaen och sen på kvällen så det blir väl kanske 15 st per dag
Ok tack så mycket. Jag äter 10st på morgonen.
Det där är inget annat än en total myt.
Sanningen är att ungefär var femte person i Sverige är naturligt immun, i övrigt kan man ha tur ibland men blir man infekterad så hjälper ingen vitpeppar.
Jag önskar verkligen att folk kunde sluta sprida sådana vidskeplser och lögner som bara förvirrar de som inte vet bättre.
När ska Svensson lämna medeltiden och sluta tro på tomtar och troll?
Det är folk som ni som rekommenderar människor att äta sockerpiller eller klappa på stenar för att bota sin cancer också, förstår ni inte att ni riskerar att skada andra med era påhitt?
Att det hjälpt för mig, behöver ju inte betyda att det hjälper någon annan?!
Jag har alltid gjort det enligt devisen "det skadar ju inte, men hjälper det så hjälper det".
Om andra väljer att göra som jag eller inte, bryr jag mig inte om, lika lite som jag bryr mig om att vissa tror på saker som i mina ögon är rent humbug.
Var och en blir salig på sitt vis!!
Ps. jag "vet" att det finns tomtar och troll också!