• Anonym

Vad är Gothia Financial Group?

har upptäckt att det dragits 1200 kr från vårt konto till detta företag, men är det någon som kan förklara för mig vad det är? är sambon som sköter vår ekonomi och konton.

• Svar på tråden Vad är Gothia Financial Group?
  • Anonym (inkasso?)

Tror att det är ett inkassoföretag men inte hundra.

• Anonym

Det är ett inkassoföretag

• Anonym (jag vet)
    Anonym (inkasso?) skrev 2007-12-19 11:43:20 följande:
    Tror att det är ett inkassoföretag men inte hundra.
    Det är ett inkassobolag.. betalar själv till dom ..
  • Pink Pearls

Det är ett finansbolag. Om du t.ex handlar en vara på "Olssons El", och du väljer att betala varan på ett år. Då kan du få den fakturan från bl.a Gothia Financial Group.

• Anonym

så det betyder att dom inkasserar pengar från folk som har betalningsanmärkningar eller? är inte så hemma i detta område.

• Pink Pearls
    Anonym skrev 2007-12-19 11:46:37 följande:
    så det betyder att dom inkasserar pengar från folk som har betalningsanmärkningar eller? är inte så hemma i detta område.
    Enligt vad dom som skrivit här före mig så är det så. Men vi har genom mitt jobb, fakturor därifrån och det är som jag skrev: varor som vi köpt och har en avbetalningsplan på.

Du får betalningsanmärkningar om du hamnar hos kronofogden, inte hos ett inkassoföretag.
  • Anonym

okej, då tror jag att jag förstår. tack pink pearls!

• Pink Pearls
    Anonym skrev 2007-12-19 11:53:18 följande:
    okej, då tror jag att jag förstår. tack pink pearls!
    Det var så lite så!
  • Anonym (jag vet)
    Anonym skrev 2007-12-19 11:46:37 följande:
    har man låtit bli o betala räkningar så går dom till inkasso.. med dom kan man sedan komma överens om ett belopp man betalar varje månad till skulden är betalad..  typ så..
  • Camyella

Det är ett företag som sysslar med inkasso, factoring osv.

Är det inkassodelen av företaget heter dom Gothia Inkasso

• Anonym (jag vet)

jag betalar via autogiro till inkasso delen o då står det :
    GOTHIA FINANCIAL GROUP AB

Svar på tråden Vad är Gothia Financial Group?