• fenomena83

Hjälp mig! Jag vill köpa PS2 och några spel till min man i julklapp men vet inte vilka spel???

Den lilla fjanten har alltid tjatat om att han vill ha ett ps2 så va sjutton jag köper väl ett till honom i julklapp.
    Dock har jag ingen aaaaaning om vilka spel.
    Har försökt att få ur honom vad han skulle gilla att spela och han säger allt.
    Men han verkar va intresserad av super mario (haha), finns det som ps2??
    Han verkar även va intresserad av typ nåt äventyr/action-spel som man rör sig i vackra naturer och omgivningar typ och allt känns verkligt.... lite svårt att förklara... Men jämt när det kommer reklam på TV för den typen av spel (alltså en gubbe som springer runt i en djungel typ) så säger han ååååhh det skulle jag vilja spela... Men jag vet inte vilket spel det är????

Nån som kan hjälpa mig??
    Eller kanske komma med förslag på nåt spel som är jättepopulärt och som typ alla gillar och som man bara måste köpa till att börja med??
    Tänkte köpa två eller tre spel och en extra "dosa" eller vad det heter...

Skulle bli jättetacksam för hjälp!!!

• Svar på tråden Hjälp mig! Jag vill köpa PS2 och några spel till min man i julklapp men vet inte vilka spel???
  • Jordgubbssmak

"dosan" heter handkontroll och Super Mario finns inte till PS2.
    Han är Nintendos egen frontfigur och återfinns bara i spel till deras konsoler.
    Gubbar som springer omkring i "färdiga" värdar kallas plattformsspel, tyvärr har jag inte just nu nått tips på något riktigt roligt spel däremot.

• fenomena83
    Jordgubbssmak skrev 2007-12-19 11:58:51 följande:
    "dosan" heter handkontroll och Super Mario finns inte till PS2.Han är Nintendos egen frontfigur och återfinns bara i spel till deras konsoler.Gubbar som springer omkring i "färdiga" värdar kallas plattformsspel, tyvärr har jag inte just nu nått tips på något riktigt roligt spel däremot.
    Tack för infot!!!!
    Just det ja, hade ju för mig att det bara var på nintendo... då kanske man ska köpa ett wii istället?? Finns det roligare spel till det kanske? Kikar på elgigantens hemsida och där hittar jag plattformsspel till wii men inte till ps2.... Dock är ju wii mycket dyrare, hmm hmmm...

Vad är bäst, wii eller ps2?
  • marysoul

finns inget bättre än Guitar hero!!! alla som spelat de hemma hos mig blir helt galna i det, går inte att sluta! :D Det är typ världens bästa grej, både att spela tillsammans å själv!

• Vindfall

Roligaste spelet till PS2 är Ratchet & Clank.

www.discshop.se/shop/ds_produkt.php&id=35677&lang=se&subsite=games&&ref=

Wii har jag inte testat fullt ut ännu så jag kan inte jämföra konsolerna.

Däremot kommer det ju nya spel till Wii hela tiden medans det är lite glesare mellan släppen till PS2.

• Irme

Köp Guitar Hero och ett bilspel så blir han nog glad :)

• Jordgubbssmak

Wii är nyare än PS2 och som med allt går ju tekniken framåt. Är man inte en enorm teknikfreak med speciella ideér om att det ena märket är mycket bättre än det andra tycker jag man ska se på vad det är för spel man vill spela istället.
    För min del har jag alltid föredragit nintendo eftersom det har just super Mario och Zelda. Men spelen är ofta dyrare.
    Till Playstation har ju oxå kommit ut med en nyare variant av sin konsol än PS2 så att jämföra Wii och PS 2 i frågan om "bäst" är ju inte riktigt rättvist.
    Ser att ni har barn med? Det finns ju en enorm bredd på PS spel om även de vill spela lite mer barnspel.

• Amatea

Det är åldersgräns på 3 år till Ratchet & Clank??

• mooogn

Åldersgränserna visar bara hur mycket våld (och ev. "fult" språk) det finns i spelen; ingenting annat (enligt sambon )

Amatea skrev 2007-12-19 12:11:03 följande:
  • Vindfall
    Amatea skrev 2007-12-19 12:11:03 följande:
    Japp.
  • Amatea

Så det finns spel som vänder sig till 3-åringar likväl till 30-åringar? Har lite svårt att se någon gemensam nämnare bara...

• Vindfall

Ja, på samma sätt som en film kan vara barntillåten men även uppskattas av vuxna.

• Zizzla

Det spelet där en gubbe springer i djungeln är till Playstation3. Det är ganska så dyrt med Ps3, kostar nog 5-6000 kr.

• IsaCMoJs
    Zizzla skrev 2007-12-19 12:54:30 följande:
    Det spelet där en gubbe springer i djungeln är till Playstation3. Det är ganska så dyrt med Ps3, kostar nog 5-6000 kr.
    Det låter så precis... själva konsolen kostar ca 5000:- och sedan kostar varje spel 500:- och uppåt...Det i djungeln heter Uncharted
  • fenomena83

Tack för era svar!!!
    Men jag har fortfarande inte kommit på hur jag ska göra!!
    Har varit runt hela förmiddagen idag och kollat på olika ps2 spel och konsoler och på wii och olika spel till wii...
    Har såååån beslutsångest så jag vet inte vad...
    Har förstått att det är roligare spel till wii till exempel super mario och zelda då... Dom är ju skitkul och jag vet att mannen också vill spela dom...
    Men ps2 är billigare och billigare spel till dom så man kan köpa många fler spel om man köper ett sådant...
    Finns guitar hero till wii också?
    Kollade på guitar hero idag nämligen, det va två småkillar som satt och spelade i affären och jäklar va kul det såg ut Det skulle ju mannen älska

Men gud alltså jag vet inte vad jag ska välja!!!!!
    Känns som att ps2 är lite "omodernt" och att det snart inte finns aktuella spel? Eller är jag helt ute och cyklar då?
    Om jag köper ps2 + guitar hero + bilspel + en extra handkontroll så blir det 2800 tillsammans vilket är typ lika mycket som bara wii konsolen. Så det är ju helt klart billigare som sagt...
    Men vi vill ju spela mario...............!!!!!!

Snälla hjälp!!!!!!

• Vindfall

Guitar Hero 3 finns till Wii.

Till Wii kan du också ladda hem gamla klassiska spel från 50:- styck och uppåt.

Jag tror också att dom så småningom kommer att sluta producera spel till PS2:an, dom satsar nog allt på 3:an och deras andra konsoler.

Förstår att du har beslutsångest. Jag gillar min PS2:a jättemycket men jag tror inte att jag skulle köpa en nu, utan välja en nyare konsol.

• fenomena83

vindfall, var kan man ladda hem såna? vad är det för gamla klassiska spel, är det typ super mario bros 1-4 och såna som fanns till 8bitars konsolen?
    funkar det att göra så, har läst en massa om att ladda hem spel men då måste mna köpa massa extra grejer och chippa och koda och hålla på??

frågan är ju hur mycket han kommer spela. om han spelar jättemycket (eller jag, haha) och blir alldeles entusiastisk och hela tiden vill ha nya spel så kanske det är roligare med ett wii? men om det blir mer en rolig grej nån gång ibland så är man nog glad om man inte lägger ut så mycket pengar som på ett wii......... spelen kostar ju för sjutton 5-700 spänn till wii :-O

• fenomena83

va fult det blev, skulle ju bli

• Empan81

Guitar Hero, Singstar o BUZZ är ju såna spel som förmodligen även du kan ha roligt av!

• Vindfall

På den här sidan: wii.nintendo.com/ finns "Virtual Console" där man köper sina nya spel. Det är Super Mario Bros, Bubble Bobble och massor av gamla spel, grym nostalgitrip.

Nu har jag själv inte handlar så jag är inte helt hundra på hur det fungerar, men man ska inte behöva chipa och koda utan det här gäller för konsolen precis som du köper den. En extra sladd kan man på sin höjd vara tvungen att köpa till.

Det är ju just frågan om hur väl använt spelet kommer vara. Både konsol och spel är betydligt billigare till en gammal konsol men det finns ju fler möjligheter till en ny konsol.

Jag är glad att jag inte är du just nu.

Svar på tråden Hjälp mig! Jag vill köpa PS2 och några spel till min man i julklapp men vet inte vilka spel???