• Faster M

Skriver c-uppsats

Som rubriken sa så sitter jag och skriver min j**la c-uppsats. Tar examen från socionom-programmet nu i juni och då måste man ju skriva en sån för att nån nånstans har kommit på att det nog är bra. Det kanske det är på nåt sätt, men just nu kan jag inte se varför. Har bara tråkigt, ont i huvet osv. Det är så mycket som ska läsas och skrivas...

Ville bara "kräka av mig" lite...
    Kramar

• Svar på tråden Skriver c-uppsats
  • Rebekka

Förstår dig, men det blir lättare när du kommer igång -jag lovar. Jag skrev en innan jul och p.g.a. bebben så kommer jag att respondera på den nu i nästa vecka.
    kram på dig -du fixar det, alla får ju lov att ha sina dåliga dagar.

• Skumpis

Jag läser också till socionom men har ett år kvar innan det är dags för C-uppsatsen. Tyckte dock att B-uppsatsen var det roligaste under utbildningen hittills, så jag ser nog fram emot nästa uppsats Men i perioder är det ju tungt. Helst innan man kommit igång ordentligt...

Lycka till!

• Faster M

Tack för era svar. Som ni säger är det speciellt tungt innan man kommit igång. Jag tror att jag har gjort det idag, jag har iaf börjat skriva teoriavsnittet, men jag kan komma på 1000 roligare saker att göra. Men det ska bli så skönt när det är över...

• sötäpplet

Tycker det känns så varje gång man måste skriva ett nytt arbete. Plötsligt bara MÅSTE man diska. Och städa ur garderoberna. Och tvätta fönster. osv.

Min metod är att muta mig själv. Jag lägger upp ett dagsprogram där jag gör skriver ner massor med delmål. t.ex.

läs kap 1
    diska
    läs kap2
    ta en promenad
    läs kap3
    lunch
    skriv metod-delen
    osv...

På så sätt får man en paus mellan varje sak som ska göras, en morot till att snabbt läsa/skriva klart. Ett annat knep är plugg-godis!

• Miss Cee

Känner igen det där. Sitter just nu med min c-uppsats, på socionomprogrammet.

Vad skriver du om?? Har du inte fått välja ämne själv? Är det ämnet som suger, eller är det inte själva arbetet som är jobbigt??

• Faster M

Hej alla snälla...
    Jag skriver om hur media skriver och vinklar artiklar om ungdomsbrottslighet. Vinklas det som ett invandrarproblem? Vilka orsaker ges till brottsligheten? Finns rasistiska inslag i texterna osv. Ämnet känns intressant och jag har till stor del valt det själv, men det är sååå mycket att läsa och skriva. Det tar så lång tid...

Lycka till med din uppsats Miss Cee och tack för dina tips sötäpplet.

Kramar M

• Faster M

Var läser du miss Cee? Går vi kanske i samma klass????

• Dulia

Jag gick upp med min/vår (vi var 2 st som skrev) c-uppsats för ca 1 år sedan. Kan ju säga att sista veckan blev ett helvete som slutade med att vi gick upp med vår uppsats utan att vår handledare läst igenom den. Blev ej godkända på en gång men eftersom vi fick ytterligare tre veckor på oss så gick det vägen.
    Vet att det finns en massa andra roligare saker att göra än att skriva c-uppsats, men tänk på att detta är det sista på utbildningen

• Faster M

Dulia: Förhoppningsvis slipper jag komplettering och att skrivandet drar ut på tiden som för er, men om det blir så så får det bli det. Jag skyller på att jag är gravid och att koncentrationen därav tryter... (Insåg att jag skriver på "uppsats-språket"...skadad...). Att detta är det sista i utbildningen är det enda som driver mig framåt, det enda som får mig att se ljuset i tunneln.

Kram på dig

Svar på tråden Skriver c-uppsats