ÄR grönt te vätskedrivande eller ej?
När man dricker vanligt svart te ska man ju helst dricka motsvarande mängd vatten till, för att bibehålla vätskebalansen i kroppen. Gäller detta grönt te, nån som vet?
När man dricker vanligt svart te ska man ju helst dricka motsvarande mängd vatten till, för att bibehålla vätskebalansen i kroppen. Gäller detta grönt te, nån som vet?
Puffeliduff...
Vet ej,men grönt te ska tydligen vara bra om man vill bli gravid!
Jag har försökt söka på detta för jag fick av en dietist en gång höra att det inte ska vara vätskedrivande då grönt te inte är oxiderat så som t.ex. svart te. Det svarta teet är definitivt vätskedrivande och för att hålla vätskebalansen i kroppen bör man dricka lika mycket vanligt vatten som man dricker svart te.
Jämför jag med mig själv: När jag dricker svart te så måste jag gå på toa väldigt ofta, men detta händer ej när jag dricker grönt, vitt eller rött te. Så min känsla är att grönt te inte är vätskedrivande, eller åtminstone mycket mindre än svart te.
Annars har grönt te en massa andra nyttiga effekter, men det var ju inte vad du frågade om. Det finns en bra sida om te:
www.omte.se/