• Tove

Bubbelpool i vecka 36

Hej ni kloka!

I morgon så skall jag och en kompis åka på SPA! Det blir bara över dagen så det är inte så avancerat! Jag skall dock få en mjuk massage och ansiktsbehandling.
    Nu undrar jag om jag kan bada bubbelpool och bada basta?

Mvh

Tove

• Svar på tråden Bubbelpool i vecka 36
  • Önskan

Jag skulle inte gjort det, för att det inte skulle känts bra i kroppen. De där jetstrålarna låter ganska högt och bubblet är rätt kraftigt, jag vet inte om det är bra? Det hade inte känts bra på mig, iaf. Du får nog utgå från dig själv, hur du känner dig. Jag var rätt stor och tung i v 36 och mådde inte toppen.

Kanske någon annan vet om det inte är bra rent generellt?

• Önskan

Sorry, jag tänkte på bubbelpool. Mycket bakterier kan det vara där med. Däremot bastu en liten stund, om du orkar med värmen. Jag skulle nog inte tyckte det var njutbart i din vecka.

• Kenzie

Bada bubbelpool ska du inte göra p.g.a infektionsrisken. Basta kan du göra så länge det känns okej.

Älskade Theodor 060329
  • AngelicaJ

Jag bubblar rätt ofta då jag har simkort och jag är i vecka 33. Är inte helt hundra men jag tror att det är en ganska stor infektionsrisk för dig men vad jag har hört ska det inte vara nån fara för barnet.

13/2 - 08 Är våran lille beräknad till
  • Kenzie
    AngelicaJ skrev 2007-12-19 13:11:28 följande:
    Jag bubblar rätt ofta då jag har simkort och jag är i vecka 33. Är inte helt hundra men jag tror att det är en ganska stor infektionsrisk för dig men vad jag har hört ska det inte vara nån fara för barnet.
    Det är lika stor infektionsrisk för dig. Man ska inte bada i bubbelpool i stora anläggningar under hela graviditeten.
    Älskade Theodor 060329
  • moc

Det är stor infektionsrisk för barnet, därför ska man inte bada bubbelpool på allmäna anläggningar har jag hört! kan nog vara extra dumt så sent i grav oxå, man kan ju ha någon liten ruptur på hinnorna å då är det ju lätt att bakterier slinker upp!
    Basta ska man kunna men se till att dricka mycket å så då så det inte blir för påfrestande är mitt förslag!

• Sandrakim

Bubblandet kan säkert vara skönt för trötta muskler, men tänk på att bebisen hör oljudet väldigt bra. Bada bastu en liten stund så att kroppen blir lagom varm och mosig har jag själv gjort, men jag har sett till att dricka ordentligt både före och efter. Och ännu så växer och frodas mina tvillingar i magen!

• sorba

Skulle inte bada pga infektionsrisken. Halten av bakterier i allmänna bubbelpooler är SKYHÖG! Du riskerar tex infektioner som urinvägsinfektion och annat otrevligt!

• fochf

Du bör inte bada bubbelpool någonstanns under hela graviditeten, min BM sa att det är ett fruktansvärt oluj för bebisen plus att du kan sätta igång förlossningen.

Svar på tråden Bubbelpool i vecka 36