• stefan

Babypåslakan, mått?

Hejsan!
    Tänkte sy påslakan till bebisen, men jag har ingen aning om vad som är standardstorlek på bebistäcken... Har sett två olika mått (kommer inte ihåg på rak arm), kan det vara så att det ena är för bebis och det andra för småbarn, eller finns det 1000 st olika modeller på bebistäcken?
    Lite trist att sätta sig och knåpa om det visar sig bli fult och fel i slutändan.

• Svar på tråden Babypåslakan, mått?
  • Pyret05

Standardmått verkar vara för vagn och vagga 70*80 och för spjälsäng 100*130 kudde vagn och vagga 25*35 och spjälsäng 30*50.

• stefan

Ticketack! Nu är det bara att sy också...

• N i n n i e

Det är lite olika! Babyland har sina mått och IKEA har sina... tror Åhléns har egna mått också, så det är väldigt olika beroende på var!

• stefan

Tusan också, jag måste helt enkelt börja med att köpa själva täcket. Inspirationen är redan väck. Men tack för varning (vilket var vad jag misstänkte).

• N i n n i e

Mitt är 95 x 120 (spjälsäng), tror det är från Åhléns. IKEA har 110 x 125.

• N i n n i e

Visst är det typiskt! Inspiration är en färskvara! Lycka till!

• cecilia79

Hej! Täcket och kudden jag har köpt (Höje babytäcke och babykudde) är 70x100 cm och 30x40 cm. Jag sydde påslakan igår... blev kanonbra! Hur lätt som helst! =) Lycka till! /c.

• Knyttet och K

Jag tycker att 100x130 verkar jättestort till en liten, speciellt att ha i spjälsängen som ju bara är 55 bred. jag kommer att sy mina med måtten 70x100.

• Snyltan

Jag sydde eget täcke 70*100 ungefär sen gjordejag påslakan efter det.
    75*100 lite drygt. De är ju så små början så 110*125 är väldigt stort.

Svar på tråden Babypåslakan, mått?