• Rosdraken

Bättre examenspresent kunde jag nog inte få !

Jag tar min examaen som lärare idag. Och i natt när jag och sambon låg och hade ett av våra nattliga samtal vi brukar ligga och prata om allt möjligt. Igår låg vi och pratade om framtiden och allt som kommer efter min examen, jag har fått jobb och vi ska flytta dit och en massa annat positivt som händer.

Och då frågar min sambo mej jätte närvöst om jag skulle vilja förlova mej med honom, han är verkligen inte den som ställer såna frågor utan att man får dra det ur honom och nu pratade vi inte äns om det så jag vart förvånad men väldigt väldigt lycklig. Så vi låg lyckliga i sängen och kunde inte få nog av varnadra i natt det var en helt fantastik kännsla av lycka, och det mest fantastiska var att vi båda två upplevde samma sak.

Så idag har vi beställt ringar, den 28/12-07 blir det för det är den enda dagen på hela jul och nyårs helgen då jag och sambon kommer vara själva. Vi vill göra det till en mysig dag gå ut och äta och ha det bra bara vi två.

Är bara så lycklig idag ska på min examenscermoni i kväll och bådas familjer kommer, de träffas för första gången och så det här frågan är bara hur jag ska kunna hålla tyst..... =)

• Svar på tråden Bättre examenspresent kunde jag nog inte få !
  • abnocto

Min karl är nog likadan som din. Han frågade en dag, utan att vi berört ämnen överhuvudtaget, mycket försiktigt om jag ville förlova mig. Han fick däremot ett skrattanfall från mig för jag trodde först att han satt och skämtade med mig. Var tvungen att fråga igen om han skämtade eller menade allvar innan jag kunde bli allvarlig och svara.
    Men vi tog den dagen han frågade för det kändes mer rätt och vi ville minnas den "konstlade" situationen

Svar på tråden Bättre examenspresent kunde jag nog inte få !