• Lina Olivia

När börja åka skridskor?

Jag har en kille som blir 3 år om 3 månader. Jag skulle vilja börja åka skridskor med honom. Förstår att det blir svårt i början, men jag tänker också att det alltid kommer att vara svårt att börja åka skridskor (även när man är äldre).

När kan man börja åka skridskor? Vad har fungerat för era små?

• Svar på tråden När börja åka skridskor?
  • Chanteuse

Våra började åka skridskor vid 3 års åldern. Vår flicka som är 4 har precis avslutat skridskoskolan.

• trollmammsis

ja våran började också åka skridsor vid ca3 år...

• jmmm

oh, hoppas de blir is iår då. vår son blir 5 i mars men har dålig balans så de kan nog passa honom i år. men har era åkt på vanliga skridskor då eller sånna med 2 skenor?

• trollmammsis

min tjej åkte på vanliga skridskor från öb   hon e jätteduktig, förra året gav hon sig på lite med baklängesåk, hon har bara åkt hemma, ej skridskoskola.... hon blev 6 år i höst

• Solskensmor

Vi åkte med vår flicka första gången förra vintern, då var hon 3,5. Det gick över förväntan.

• strojes
    jmmm skrev 2007-12-19 14:30:47 följande:
    oh, hoppas de blir is iår då. vår son blir 5 i mars men har dålig balans så de kan nog passa honom i år. men har era åkt på vanliga skridskor då eller sånna med 2 skenor?
    Jag har bara hört negativt om de med två skenor.
  • LillaKycklingen

Min tjej var drygt 3 år förra vintern då hon fick sina första skridskor, vanliga, tyckte det var jättekul. Vi var väl inte super duktiga på att åka till ishallen och öva, men det blev några gånger och det gick över förväntan. Det ska blir skridskor iår igen! (Bara att lära sig själv också ...)

• fiarina

Vår kille var 3 år när han fick sina skrillor. Är världens roligaste grej... I år hoppas jag att han kommer på ordentligt hur man gör, förra året blev det mest att prova på!

• jennyfannyemil

Vår tjej fick sina nu i vinter (hon blev fem i augusti).
    Mina tvillingar på 3,5år får vänta tills de blir fem de också.

• Aja 75

Min pojk fick sina första när han var 4,5 år & lillasyster som då var 2 år vill också åka så vi köpte ett par till henne med.
    Efter 4 ggr på isstadion "gick" hon runt på skridskorna själv utan att vi höll i henne.

• Majsan70

Ca 2 år var min minsta när hon åkte första gången. Vanliga skridskor då självklart och inte såna med dubbla skenor.

• Eelle

Jag blev lärd att åka skridskor med sådana som har två skenor som man fäster på sina vanliga skor.
    Vad jag vet hade jag inga problem med det. Och har inget ännu, kna åka än idag. fast me sällan... Man kanske skulle prova med dottern iår (eller nästa år), om de blir nån is såklart...

strojes skrev 2007-12-19 22:31:06 följande:
    Jag har bara hört negativt om de med två skenor.
  • Karin82

Vi köpte med skridskor från ÖB, funkar as bra, dock omslipade..
    Sonen började skridskoskola nu när han e 4, men han hade velat förra året men det blev aldrig av..

• Lina Olivia

Jag köpte skridkor här innan julen (alla beg var slut på blocket).

Nu väntar vi bara på lite kyla istället för slask!

Svar på tråden När börja åka skridskor?