• Den där Linn

Hur lång tid behöver ni för att flyttstäda?

Ja, hur lång tid, på ett ungefär, tror ni att ni skulle behöva för en flyttstädning?

Klarar man det på en förmiddag?

• Svar på tråden Hur lång tid behöver ni för att flyttstäda?
  • CosmicCat

Vi tog in ett företag som flyttstädade vår lägenhet och de var 2 personer som höll på en hel dag i en helt tom lägenhet, 3 rok 84 kvm. Så en förmiddag tror jag är lite snålt eftersom de riktigt "tunga" bitarna finns oavsett hur stor boyta man har att städa, dvs kök och badrum.

• Den där Linn

Det är en 3:a på 81 kvm.

Grovstädningen kommer jag ta dagen innan, så som bakom badkar, lister, bakom spis och kyl och fönster.

• carola1977

Vi hade firma som flyttstädade vår tvåa på 53 kvadrat. Det var 5 personer som höll på en kväll. Blev jättefint .

• Den där Linn
    CosmicCat skrev 2007-12-19 14:20:56 följande:
    Vi tog in ett företag som flyttstädade vår lägenhet och de var 2 personer som höll på en hel dag i en helt tom lägenhet, 3 rok 84 kvm. Så en förmiddag tror jag är lite snålt eftersom de riktigt "tunga" bitarna finns oavsett hur stor boyta man har att städa, dvs kök och badrum.
    Vad kostade det?

Jag kommer bara ha den här förmiddagen på mej då nycklarna ska lämnas 12.00. Men som jag skrev innan så kommer jag ta dom stora bitarna dagen innan.
  • Hallonsocka

Är du effektiv och har en bra plan på hur du ska gå igenom hela lägenheten så kan du klara det. Men det kan bli tufft!

• Den där Linn

Min pojkvän kommer hjälpa mej också den här förmiddagen...

• Modesty B

Jag la en hel dag på min 3:a och då hade jag hjälp av min mamma. Men fixar du avlopp, fönster, lister, bakom vitvaror, badrum så är det ju faktiskt "bara" inuti skåp o golv kvar. Så då borde det ju gå!

ღ Isac ღ
  • Baammbbii

usch jag har precis flyttat o städat 2 lägenheter.... den vi flytta in i va ostädad o den tog ca 2 dagar att städa 4 pers

den jag flytta ur tog 4 timmar på 2 pers

i januari ska vi tömma blivande sambons lägenhet men då lutar det åt anlitad flyttstäd...

ska ALDRIG mer flytta som gravid

• lia76

Jag och min mamma städade ut min gamla lägenhet (en 64kvm).
    Eller dt evar jag, min mamma och min ena svägerska
    Det tog lite mer än en halv dag.

Skulle nog tagit längre tid om vi hade behövt vara riktigt noggrann.
    Men nu behövde vi bara ta toalett och kök.
    Och sen svabba av golvena i de andra rummen och dammtorka lister.
    Lägenheten skulle omtapetseras så vi behövde inte vara jätte noga.

Men annars beror det ju på hur stor lägenheten är och hur skitig den är innan man börjar städa den och hur många man är

Nu har min prinsessa fyllt 1 år (23/9)
Svar på tråden Hur lång tid behöver ni för att flyttstäda?