• Boni

Stick och hugg!!!

Är gravid sen FET den 30 nov. Har nästan hela tiden haft små hugg och stick, iblad lite kraftigare!? Detta kommer och går lite då och då. Har hört att det är normalt med mensliknande värk, men det har jag inte direkt!? Har mycket sammanväxningar runt livmodern och endometrios. Är så orolig att något ska gå fel efter tidigare missfall. (Då började det som en blödning.) Har också varit jätteförkyld och dålig i magen!?
    Vill kunna njuta av graviditeten och slappna av, men det är inte så lätt!

• Svar på tråden Stick och hugg!!!
  • Barbammamma82

så känner jag med nu i 2v ti dock ej testat än

• MarieHJ

Stickena och huggen är helt normala. Var också livrädd för ett tag sen.. Men det kan ju vara ligament och muskler som töjs ut bland annat.. Hopaps det går bra för dig!!

• Boni

Tack för svar! Kanske är det så att det känns lite värre när man har sammanväxningar!?

• Fru hopplös

Har också haft små hugg och stick med jämna mellanrum, rätt kraftigt i början - men än så länge *peppar peppar* så går allt enligt plan (är i V 21 nu)

Det är (som jag förstår det)helt normalt men förstår att du bli orolig! Har du varit på något UL nyligen? Kan ju vara värt att dämpa oron lite.

Håller tummarna för dig!

• millemullan

Hej allihop!
    Vet att mol o värk e fullt normalt i början. Men e de nån som vet ungefär hur länge det håller på? jag e i v6/7 nu.

• Nericia

det är nog ingen fara. jag är gravid igen efter ett utomkveds. och när jag hade det, då högg det rejält. en värre hugg och stick. har du bara vanliga småhugg och stick, så kan du nog vara lugn. och bara njuta av att det håller på att bli en liten bebbe där inne

för det småhugger och sticker för mig oxå.
    men om du oroar dig hela tiden tycker jag du ska ringa och säga att du har väldigt ont (överdriv om det behövs) för annars får man inte som man vill , det vet jag av erfarenhet.  å så kräver du ett vul.
    Det gör dig inget gott att gå och oroa dig.

Lycka till. kram!

• Felicia34

jag har oxå stick och hugg! Är i v 5.

Svar på tråden Stick och hugg!!!