• olalala

utslag i ansiktet på 4 veckors bebis...vit-röda små prickar/blemmor och rödflammigt - bara i ansikte-panna, lite på öron, huvud..

Vad kan detta vara? En allergisk reaktion? Hon verkar inte lida av det men det är ganska "fult" och undrar om det är ngt man ska åtgärda. Ska till BVC imorgon och de vet kanske men undrar om ngn här har ngn idé?!

• Svar på tråden utslag i ansiktet på 4 veckors bebis...vit-röda små prickar/blemmor och rödflammigt - bara i ansikte-panna, lite på öron, huvud..
  • Hannah76

Är det inte hormonprickar? Det har båda mina tjejer haft när de var i den åldern, försvann ganska fort.

• Lii1

kan vara de som alla barn har när dom är små ser ut som finnar typ dom vita.sånt har alla.men dom kan svara på de som ser va de är

• lurksmulan

Så hade min dotter också just runt den åldern. Det började i ansiktet och sen spred det sig över huvudet och halsen och ner på bröstet. Det satt i nån vecka och sen gick det bort av sig själv.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Majras

Samma sak här med dottern när hon var drygt 4 veckor. Såg ut som en prickig korv i ansiktet ett par veckor

• nyttigen

Tror också det är hormonplitor.

• Butterscotch

Jag tror detsamma som alla andra, det har med hormoner att göra. Min dotter hade också små "mini-finnar" i ansiktet ungefär i den åldern. De går bort efter några dagar/någon vecka.

• Nettusen

hormonprickar och värmeutslag e ju det vanligaste! och det låter som om det e hormpnpricar kan hålla i sig i nån vecka...

Svar på tråden utslag i ansiktet på 4 veckors bebis...vit-röda små prickar/blemmor och rödflammigt - bara i ansikte-panna, lite på öron, huvud..