• Iorlover

Får ingen betalning från tradera köpare!?!?

Sålde mina första saker på tradera. Skickade mail den 15. Ville ha betalt inom tre dagar, men har inte sett något än. Skickade mail igår o påminde. Tråkigt! VAd gör man nu, ska man vänta eller? Neg. omdömme?

• Svar på tråden Får ingen betalning från tradera köpare!?!?
  • Majras

Om du inte får något svar på ditt påminnelsemail idag så hade jag satt negativt omdöme

• Iorlover
    Mia m Rasmus och Maja skrev 2007-12-19 14:59:10 följande:
    Om du inte får något svar på ditt påminnelsemail idag så hade jag satt negativt omdöme
    Ja, jag gör nog det! Tråkigt! För att börja ringa, det vill jag inte.
  • Mamsingen

Jag tycker du ska ringa. Ibland hamnar mailen direkt i skräpkorgen och där kollar inte alltid folk. Varför inte ringa och be om betalning. Ett negativt omdöme är jättesvårt att få bort, och detta kanske bara för att du inte orkade/kände för att ringa. Tradera skriver själva att man ska ringa om man inte får svar på mailen.

• Teskedsmamman

jag skickade 4 mail och fick inte betalt, sedan lade jag negativt och vips fick jag negativt tillbaka! Sedan mailar människan och vill ha varan ändå och att vi tar bort de negativa omdömena - inte mig emot eftersom jag har nästan 400 positiva och 1 negativt... Så jag skrev att jag mailar om borttagning när jag ser pengarna på kontot, 2 dagar tog det och nu är varan på väg och omdömena väntar på borttagning.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Iorlover
    Mamsingen skrev 2007-12-19 15:08:57 följande:
    Jag tycker du ska ringa. Ibland hamnar mailen direkt i skräpkorgen och där kollar inte alltid folk. Varför inte ringa och be om betalning. Ett negativt omdöme är jättesvårt att få bort, och detta kanske bara för att du inte orkade/kände för att ringa. Tradera skriver själva att man ska ringa om man inte får svar på mailen.
    Nja, vet inte om jag håller med riktigt! Om det ska vara så, vilket jag naturligtvis ska kolla upp. Att man måste ringa o jaga folk. Då har jag sålt min sista sak på tradera. Köparen måste ju också i såfall vara intresserad o höra av sig tycker man då hon inte hör något. Nä, ringa o jaga folk om betalning tycker jag e liiite för mycket.
  • Ancha

Jag ropade in en vara en gång på tradera, vann den och datorn gick inte att starta nästa dag så jag tog mig ej in på en vecka för att kunna betala.
    Så det kan vara många orsaker till varför någon inte betalat.
    Hoppas de löser sig för dig.

• Mini Pantern

Jag tycker du ska antingen skicka ett nytt mail eller ringa personen. Man kan ju faktiskt i dessa tider bli sjuk och inte orka sitta vid datorn. Varför vara snabb med negativt omdömde? Kolla upp ordentligt först.

• Iorlover
    Mini Pantern skrev 2007-12-19 23:15:28 följande:
    Jag tycker du ska antingen skicka ett nytt mail eller ringa personen. Man kan ju faktiskt i dessa tider bli sjuk och inte orka sitta vid datorn. Varför vara snabb med negativt omdömde? Kolla upp ordentligt först.
    Tycker inte att jag är snabb. Väntat snart en vecka isrtället för tre dagar som var sagt. Har inte satt något än heller.

Fick mail igår och hon trodde hon betalt mig, men skulle sätta in pengarna idag. Så jag hoppas de kommer in idag.
Svar på tråden Får ingen betalning från tradera köpare!?!?