• Annahpo

Stella fick svar på glutenprovet idag..

och det var 24. Gränsen går vid 18 tydligen, men dom gör inga åtgärder förrens provets värde är uppe i 80-90, om det nu ens någonsin blir så högt. (hoppas inte) Sköldkörtel (hur fan stavar man till det=) var iallafall ok, men detta med gluten blir det återbesök med. Fan oxå...inge mer nu säger jag bara.
    Annars gick UL på hjärtat bra. Vätskan var borta igen, så vi fick minska impuganen, och ÅB om 2 veckor igen. Får hålla tummarna då igen

• Svar på tråden Stella fick svar på glutenprovet idag..
  • Teskedsmamman

Att få gluten är inget slut på livet direkt, man får vara försiktig när man äter ute bara, men de flesta ställen har glutenfritt numera....

Makens son har glutenintolerans och det går jättebra!

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Annahpo

Nä, det vet ja..att det inte är slut på livet direkt=) Men har manvarit på sjukhuset med sitt barn varannan vecka sen hon var 3 dagar, så börjar man bli ganska trött på den skiten. för hennes skull. Vill inte att hon ska ha mer problem på halsen nu

• Teskedsmamman

Men om de hittar gluten, ni börjar med glutenfritt så är det ett problem mindre, ju.... då slipper hon problem med magen och man kan koncentrera sig på de andra problemen...

Men jag kan tänka mig att man tröttnar, vi höll på i 1 mån med vår gemensamma son och hans laktosintolerans och det räcker....

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • cmolin77

Vi ska o kolla det första v i Jan... Hoppas ocksa pa bra test resultat...

Har du märkt nat själv eller vard et bara rutin koll?

• Gorban

Vår son hade tecken på glutenintolerans när de tog prov nu i höst. Vi ska få en tid för tunntarmsbiopsi i januari som kan bekräfta om han är intolerant.

Ännu en sak att hålla reda på förutom ds, tarmsjukdomen, reflux, plaströr i öronen, glasögon etc. Men vi fick reda på att hans hål i skiljeväggen mellan hjärtats förmak (ASD) har vuxit ihop så nu behövs ingen uppföljning av hjärtat längre. Alltid något.

• Mamma till tre kottar

Öhhh... sonen har fått gluten konstaterat nu i höst. Jag har ingen aning om vilket värde proven haft, men han har inte haft några symptom (varken före eller nu om han råkar få det i sig).
    Från konstaterat blobprov till biopsi tog bara några veckor.

Enda problemet är att jag inte får till mina scones, men DET är ju inte hela världen!

• mammact

Min dotter är glutenintolerant och jag förstår precis vad du menar med inte mer!! Hoppas att det inte blir något av det, men skulle det vara glutenintolerans så lär man sig snabbt att leva med det, men det är ändå en oro över att barnet ska få fel mat i sig. Lycka till och god jul!!

• bumsis mamma

Bumsis gluten och sköldkörtel var ok.Fick reda på det i veckan.Hoppas att det reder sig för er.

Svar på tråden Stella fick svar på glutenprovet idag..