• 76Åsa

Ont under fötterna!!!

Aj aj aaaaj.
    Är det någon mer som har grymt ont under fötterna???
    Jag är så svullen och har så mycket vatten så min bm säger att jag trampar fel på fötterna.
    Kan man göra något?? Det hjälper bara med Alvedon!

Jag ligger med fötterna högt och sitter med fötterna högt, inget hjälper! Jag har stödstrumpor och har så haft ett bra tag.
    Det gör ont så fort jag går upp på morgonen!!!

Någon mer??

• Svar på tråden Ont under fötterna!!!
  • Raven Waves

Pröva att lägga ett par raggsockor i frysen...eller stoppa fötterna i ett iskallt fotbad... hjälpte för stunden för mig i alla fall...
    kylan kan dämpa svullnaden lite...

• 76Åsa

Huuu då. Det låter ruggigt!!!
    Kanske provar om jag törs.....

• Raven Waves
    76Åsa skrev 2007-12-19 16:28:18 följande:
    Huuu då. Det låter ruggigt!!!Kanske provar om jag törs.....
    Det behöver ju inte vara iskallt, men svalt i alla fall...Det är jätteskönt med kyla på svullna fötter...! tycker jag i alla fall, så tycker absolut du ska prova!
  • 76Åsa

Ingen mer?
    Är jag ensam om detta onda??

• Dubbelglädje

nej, du är inte alls ensam om det
    men inga direkta lösningar här, heller
    jag är inte så ofta svullen än men när jag går då börjar det snabbt att "bränna" (fotsulor) att jag inte orkar trampa på dem
    tror att vikten blir bara för mycket för mina fötter

• 76Åsa

Ja, det är nog både vätska och vikt som spelar in...
    Jag har gått upp 50 % av min förutvarande vikt, alltså 30 kg!!!
    Hurra! not...

• Roxy

Jag hade fasansfullt ont under fötterna (väntade bara en bebis dock). Värst var det på kvällarna och direkt när jag steg upp på morgonen. Jag köpte sk vattensulor för jag ville prova om det blev bättre men det hjälpte nada...du får stå ut helt enkelt (stå ut..hihihi!!!).

• kramanna

Jo usch vet precis vad du menar - men har inga tips. Jag har gett upp och tillbringar så mycket tid som möjligt med fötterna i vädret. Det gör jätteont ju

• TezzyBump

på tal om svullna fötter..läste i en tråd om barns kommentarer och då var det ett barn som kommit till dagis och sagt att
    "min mamma kan inte gå i trappan för hon är rund under fötterna"

hihi

• Hertha

Gick också upp mer än 50% av min icke-gravida vikt och fick superont, det mesta var vatten och mot slutet (han kom i v 36 tack och lov!) kunde man inte ens se fotknölarna!

Tyvärr gick jag i dåliga skor med tunna sulor och jag tror att det var det som gjorde att mina inflammerade hälsenor inte riktigt blir bra. Grabben är snart två år och jag känner fortfarande av fötterna, trots att jag är tillbaka på ursprungsvikten.

Så mitt enda tips är att se till att du har ett par riktiga skor och kanske ett hälinlägg för att avlasta lite, förutom då de klassiska tipsen om att lägga fötterna högt.

• 76Åsa

Tack för alla svar... nu vet jag att jag inte är ensam!
    Alltid skönt.

TezzyBump: Ha ha. Den var rolig!!!

Svar på tråden Ont under fötterna!!!