Tecknade Pippi
Vad tycker ni om tecknade Pippi egentligen, jag tycker att själva serien är bra, men det är ju inte riktiga Pippi. Hittar inte astrif lindgren andan i den.
Vad tycker ni?
Vad tycker ni om tecknade Pippi egentligen, jag tycker att själva serien är bra, men det är ju inte riktiga Pippi. Hittar inte astrif lindgren andan i den.
Vad tycker ni?
filmerna serien är bra rolig o arnen älskar det. men. astrid lindgren NEJ
Nej.. gillar inte alls den tecknade pippi.. riktiga ska det vara..
Astrid Lindgren har inte skrivit manus till tecknade Pippi, men gett tillstånd åt andra att göra det.
I ett avsnitt går Pippi o hela gänget ombord på en båt utan pengar. Pippi har ju alltid pengar.
Tycker att de gjort prusiluskan så fel, hon verkar ju vilja Pippi illa.
Den är ett hån mot Astrid Lindgrens livsverk.
Den är så patetiskt dålig att jag vill slå nån när jag råkar se den.
Serien började sändas ett bra tag innan Astrid dog.
Miss Cee skrev 2007-12-19 20:17:21 följande:
Någon som vet vad Astrid själv tyckte om den, hon lät de ju göra den, men vad tyckte hon om resultatet?
Se inlägg 6. Tydligen tyckte hon den var OK. Men kanske orkade hon inte bry sig, då hon var gammal o sjuk.
Magic Star skrev 2007-12-19 20:19:41 följande:
tycker inte om ritade alls
Gillar inte heller den teckande pippi : (
Hon protesterade inte iaf.
Miss Cee skrev 2007-12-19 22:51:39 följande:
Den är grotesk! Skrikiga tecknade serier fanns det väl nog av sedan tidigare. Varför skulle de ge sig på att förstöra stackars Pippi?
JAG föredrar dan gamla äkta TV-serien med Inger Nilsson, men dottern föredrar helt klart den tecknade.
Öht gillar hon teckant mycket bättre än spelfilm... och ärligt talt är det ganska lusigt tempo i spelfilmen. Men det är ju helt klart mer Astrid ändå i den gamla klasiska!