• Magic Star

Tecknade Pippi

Vad tycker ni om tecknade Pippi egentligen, jag tycker att själva serien är bra, men det är ju inte riktiga Pippi. Hittar inte astrif lindgren andan i den.
    Vad tycker ni?

• Svar på tråden Tecknade Pippi
  • mammatalman

filmerna serien är bra rolig o arnen älskar det. men. astrid lindgren NEJ

• W W

Nej.. gillar inte alls den tecknade pippi.. riktiga ska det vara..

• palmblad

Astrid Lindgren har inte skrivit manus till tecknade Pippi, men gett tillstånd åt andra att göra det.
    I ett avsnitt går Pippi o hela gänget ombord på en båt utan pengar. Pippi har ju alltid pengar.

• Magic Star

Tycker att de gjort prusiluskan så fel, hon verkar ju vilja Pippi illa.

• Miss Cee

Den är ett hån mot Astrid Lindgrens livsverk.

Den är så patetiskt dålig att jag vill slå nån när jag råkar se den.

• palmblad

Serien började sändas ett bra tag innan Astrid dog.
    Miss Cee skrev 2007-12-19 20:17:21 följande:

Den är ett hån mot Astrid Lindgrens livsverk.Den är så patetiskt dålig att jag vill slå nån när jag råkar se den.
  • Magic Star

Någon som vet vad Astrid själv tyckte om den, hon lät de ju göra den, men vad tyckte hon om resultatet?

• palmblad

Se inlägg 6. Tydligen tyckte hon den var OK. Men kanske orkade hon inte bry sig, då hon var gammal o sjuk.
    Magic Star skrev 2007-12-19 20:19:41 följande:

Någon som vet vad Astrid själv tyckte om den, hon lät de ju göra den, men vad tyckte hon om resultatet?
  • tomcar1

Gillar inte heller den teckande pippi : (

• Miss Cee
    palmblad skrev 2007-12-19 20:18:17 följande:
    Serien började sändas ett bra tag innan Astrid dog.Miss Cee skrev 2007-12-19 20:17:21 följande:
    Så??

Astrid Lindgren sa under många år nej till att göra Pippi och de andra sagorna till tecknade serier, och det gjorde hon rätt i när man idag ser resultatet. Jag antar att hon eller hennes barn till slut vek sig för något sorts tryck.. att hänga med osv.
    tragisk är det iaf, den där karaktären är rätt långt från Pippi.
  • palmblad

Hon protesterade inte iaf.
    Miss Cee skrev 2007-12-19 22:51:39 följande:

Så?? Astrid Lindgren sa under många år nej till att göra Pippi och de andra sagorna till tecknade serier, och det gjorde hon rätt i när man idag ser resultatet. Jag antar att hon eller hennes barn till slut vek sig för något sorts tryck.. att hänga med osv.tragisk är det iaf, den där karaktären är rätt långt från Pippi.
  • Balehead

Den är grotesk! Skrikiga tecknade serier fanns det väl nog av sedan tidigare. Varför skulle de ge sig på att förstöra stackars Pippi?

• annca

JAG föredrar dan gamla äkta TV-serien med Inger Nilsson, men dottern föredrar helt klart den tecknade.
    Öht gillar hon teckant mycket bättre än spelfilm... och ärligt talt är det ganska lusigt tempo i spelfilmen. Men det är ju helt klart mer Astrid ändå i den gamla klasiska!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Tecknade Pippi