• Lea the first

Latex allergi

Alltså nu en fråga eller fler kanske rent av.

Jag tål inte "vanliga" kondomer, det svider och gör ont direkt. Jag fick tom byta ut plastduken de använder hos tandläkaren när de gör rotfyllning för den var av latex ....

Nu min fråga

Finns det några dildos som inte är av latex, men som ändå är lite mjukare?

Vilket glidmedel ska man använda?

Finns det latex fria kondomer?

• Svar på tråden Latex allergi
  • Lea the first

Har dem dildos på apoteket haha nej då jag förstår ...
    TACK !!!

Anonym (JA) skrev 2007-12-19 22:48:19 följande:

Ja det finns det både på rsfl.se och apoteket!!!!
  • Themis

Om du använder plastkondom kan du använda olja som glidmedel istället, men det tål inte vanliga latexkondomer. Det är kanske det enda som är positivt med latexallergi.

• Lea the first

Du vet inte nån bra dildo?

Themis skrev 2007-12-19 22:57:33 följande:
    Om du använder plastkondom kan du använda olja som glidmedel istället, men det tål inte vanliga latexkondomer. Det är kanske det enda som är positivt med latexallergi.
  • Lea the first

ja jag vet - men det verkar kallt o hårt, jag har inte provat men jag menar det är rätt overkligt. Vill ha så verklighetstroligt som möjligt ..

Themis skrev 2007-12-19 23:07:40 följande:
    Jag har inter testa hela marknaden om man säger så-men läs på lite här om olika material-finns ju tom glasdildos numera:www.vibrator.com/sex-toy-categories/dildos-do.../
  • Anonym

Välj en leksak som är i silikon, hårdplast, glas eller akryl.

Undvik jelly, cyberskin, loveclone och latex.
    Vissa latexallergiker tål naturlatex, då det är tillsatserna i latexen som man oftast reagerar mot.

Det finns latexfria kondomer ex Zenith.
    Kika på lustjakt.se de har tom en kategori som heter Silikon (under massagestavar).

• Lea the first

Tack för ditt svar - nu en jättedum fråga säkert, är inte latex och silikon väldigt lika?

Anonym skrev 2007-12-20 08:40:46 följande:
    Välj en leksak som är i silikon, hårdplast, glas eller akryl. Undvik jelly, cyberskin, loveclone och latex.Vissa latexallergiker tål naturlatex, då det är tillsatserna i latexen som man oftast reagerar mot.Det finns latexfria kondomer ex Zenith. Kika på lustjakt.se de har tom en kategori som heter Silikon (under massagestavar).
  • LittleBritain

Finns det ens latexdildos? Har aldrig hört talas om det. ^^

• Lea the first

Jag har en i Jelly o den är helt underbar, gillar mjukheten, och allt men den ger mig sveda ... precis så som jag får om jag använder "vanliga" kondomer.

• Anonym

Silikon saknar tillsatser. Man kan inte bli överkänslig mot silikon.
    Jelly är dock en blandning som kan ge dig en allergireaktion.

Svar på om det finns latexdildos: Ja. Det finns dildos i både "fusklatex/gummiblandning"(som allmänt kallas latex) samt i naturlatex.
    Både jelly, cyberskin och loveclone innehåller också latex.

• Anonym

Yellow dream (Produktnr: 9679 hos lustjakt.se) är en fin silikonvibb.
    Även Sweety Giraff (Produktnr: 9904) är bra. -Kolla in de fina bilderna på den.

Jag har också hört från Lustjakts personal att det är jättemånga silikonstavar på ingång i början av det nya året.

• Lea the first

TACK ... ska kika in på den sidan när jag väl är hemma ...

Anonym skrev 2007-12-20 14:32:14 följande:
    Yellow dream (Produktnr: 9679 hos lustjakt.se) är en fin silikonvibb.Även Sweety Giraff (Produktnr: 9904) är bra. -Kolla in de fina bilderna på den.Jag har också hört från Lustjakts personal att det är jättemånga silikonstavar på ingång i början av det nya året.
Svar på tråden Latex allergi