• lilla chi

Tappat matlusten helt efter att ha fått barn! någon mer???

Hej alla med små söta bebisar ♥

Sedan jag fick Philip nyligen så har jag helt tappat matlusten. Får helt enkelt knappt i mig någon mat alls under en dag.
    Det började med att det var lite stressigt med rutiner och allt i början. Ammning som ej kom igång och han gick ner i vikt mm. Men allt det är bra nu.
    Men nu tycker jag att vi har fått in rutiner men ändå ingen matlust. Ändå tränar jag må-fre på en motionscykel vi har hemma och gör benlyft, rumpträning mm allt för att få lite hungerkänslor så jag kan få i mig lite frukost. Men icke.

Visserligen har jag en hel del kvar att gå ned pga att jag fick havandeskapsförgiftning och gick upp en del i vätska så jag har endel att ta av.

Någon som också känner såhär? Varför? 

♥ Snart blir vi två tre ♥
  • Svar på tråden Tappat matlusten helt efter att ha fått barn! någon mer???
  • Rulltrappa

det är ju svårt att känan någon riktig matlust när man vet att det inte alls är säkert att man får äta i lugn och ro, då låter man hellre bli att äta. kanske är något sånt som ligger i bakhuvudet?

inomhusträning är bra, men det som verkligen får upp aptiten för mig är långa promenader. åtminstone under vinterhalvåret. kan du inte gå ut med vagnen en timme på morgonen och sen försöka äta frukost?

• 85a

var/är likadan...!!! började efter min förlossning med jennifer kände aldrig riktig ro och kund einte äta ordentligt till slut blev det bara någon macka om dagen... nu äter jag mest bara när hon sover pga dåliga vanor... oftas blir det bara 1 mål om dagen. inte för att hon är jobbig, hon är 10 månader utan mer av den dåliga vanan jag fick från början..!!

FÖRSÖK äta ordentligt...!!!

• jennychristina79

Samma här. Började på bb redan. Trodde då att det var pga stress för det blev urakut snitt och var väldigt jobbigt för oss. Men det har hållt i sen dess. Har en hel del att ta av så jag har inte oroat mig alls men nu efter 4 veckor så börjar jag bli orolig. För mjölkproduceringen behöver ju sitt för att funka. Får i alla fall i mig frukost men sen går hela dan...
    Duktig du är som tränar hemma fast du har en liten, skulle verkligen behöva det ja med.
    Man kanske kan försöka med proteindrinkar i goda smaker, eller smoothies. Bättre än ingenting ju.
    Lycka till!

• DIVGRL

Ja här är det samma. Glömmer att äta. Konstigt när man kommer på att man inte ätit något under en hel dag.

Innan skakade man av hunger innan man ens öppnat ögonen på morgonen...

• Pormoicheia

Jag känner likanant men vet att det för min del handlar om det Rulltrappa skriver i frsta inlägget.

Jag har ingen ro att sitta ner och äta och känner bara att det blir värre om jah stressar i mej maten. Sonen är visserligen 14 månader vid detta laget så som det är nu så stressar jag i mej maten eller låter bli att äta för att slippa stressa av vana, även om det inte behövs längre.
    Måste dock åtgäda detta då jag rasat i vikt och redan är smal av naturen (har rätt bra ämnesomsättning och går alldeles för lätt ner i vikt).
    Jag gick inte heller upp särskilt mycket under graviditeten så jag kommer att se ut som en benget och inte orka med någonting om det fortsätter.

Som det är nu så tvingar jag i mej för att det inte ska gå för långt men det är verkligen kämpigt! Men i slutändan så är det trots allt bättre att jag får i mej iaf något litet än ingenting.

Hoppas ni andra hittar nån bra lösning!!

Apprentice Moraltant
  • mrs W

matlusten är ingen höjdare, jag äter för att jag måste.. får svimningskänslor då det blir helt svart om jag inte ätit och druckit ordentligt.. kan nämna att det blir en hel del fika och bullar istället för vanlig mat.. lillen är snart 2 mån och kräver lite av mina bröst... äter jag inte blir vi båda griniga..

försöka att äta något, köp yoggi eller risifrutti.. bara att sleva in när det känns att tiden är knapp.. =)

• lilla chi

Tack snälla ni för alla svar ♥

Då är det alltså fler än jag som känner så här!

Måste ju vara all stress och att allt är helt nytt.

Ska försöka med proteindrycker istället, som Jennychristina79 skriver!

• charlie och novas mamma

Med första barnet kände ja inte så, då åt ja på som vanligt.
    Men nu när ja fick mitt andra barn för 3 veckor sen så har ja noll mat lust, kan knappt äta frukost så ja pinar i mej lite yoghurt iaf.
    Fattar inte va de beror på?
    Kanske de kan vara att man har så mkt å tänkta på?
    Ja har ju en son på 15 månader och en dotter på 3 veckor, två hundar som ska hinna med åsså e de ju en massa annat man vill hinna me, man ska städa,tvätta osv å nu snart är de ju jul oxå så då måste man ju hinna me å handla all jul mat å julklappar osv. de tar aldrtig slut på saker som göras hela tiden hehe.. så de kanske e de helt enkelt.

Välkommen till världen Nova! 28/11-07
  • lilla chi
    charlies mamma skrev 2007-12-21 13:46:15 följande:
    Med första barnet kände ja inte så, då åt ja på som vanligt.Men nu när ja fick mitt andra barn för 3 veckor sen så har ja noll mat lust, kan knappt äta frukost så ja pinar i mej lite yoghurt iaf.Fattar inte va de beror på?Kanske de kan vara att man har så mkt å tänkta på?Ja har ju en son på 15 månader och en dotter på 3 veckor, två hundar som ska hinna med åsså e de ju en massa annat man vill hinna me, man ska städa,tvätta osv å nu snart är de ju jul oxå så då måste man ju hinna me å handla all jul mat å julklappar osv. de tar aldrtig slut på saker som göras hela tiden hehe.. så de kanske e de helt enkelt.
    Grattis till ditt andra barn, vad roligt!
    Jag tror också att det är all stress, jag är väldigt pedantisk också och bara måste städa varje dag. Jag hoppas det blir bättre med det så snart bebisen blir större!
Svar på tråden Tappat matlusten helt efter att ha fått barn! någon mer???