• Bebbe2006

Chrysler 300C

Funderar på att köpa en Chrysler 300C Touring.

Någon som har en sådan som vill berätta om bilens bra och dåliga sidor?

All info är av intresse!

• Svar på tråden Chrysler 300C
  • Gemini1

Finns massvis av tester på nätet (övervägande positiva tongångar), men det vet du nog redan. Vilken motor har du tänkt sikta in dig på? Mycket av tekniken är hämtad från förra generationens Mercedes E-klass W210, det är inte helt fel mao.

Hoppas du hittar en riktigt pärla, lycka till.

Mvh:
    Thomas

• Gorban

Har också läst en hel del tester. Den anses ha litet bagage på grund av det låga sluttande taket. Sedan är det ju en amerikansk bil och de brukar fokuserar på komfort på motorväg snarare än körglädje på kurviga väger. Det är ju en smaksak. Den ser grym ut i alla fall. Jag hade satsat på en diesel.

• Master J

En av de coolaste bilarna på marknaden men med amerikansk kvalitet vilket innebär slarvigt sammansatt, disskutabel i många hänseende. Med all säkerhet kommer den att ha dåligt andra hands värde, men samtidigt kommer det alltid att finna köpar som gillar dess look. Jag en av dem....
    Köper man en 300C köper man med hjärtat och då har förnuftet redan petats ner i en djup outgrundlig håla...

• mjukisvicki

åhh älskar den. bara längtar tills jag en dag ska ha råd att köpa en
    *hmm undrar om man kan pressa chefen lite att köpa en sådan *

• mjukisvicki

och just ja. hihi dom går jätte bra och är enormt sköna att åka i.

• Bebbe2006

Tack för alla svar!

Mest positivt, tydligen.

Ja, de är coola med sin attityd, men antagligen inte ett ekonomiskt alternativ. Fast ibland vill man ju unna sig lite.

Vi hade tänkt oss en 2,7 liters, eller möjligtvis snäppet större. Annars blir ju försäkringen så dyr. Man åker ju ändå mest runt med småbarn i bilen nuförtiden.

Och ja, bagageutrymmet är väldigt litet i förhållande till bilens storlek.

• Jenna82

Ååå vill ocksaå ha denna underbar bil! Gryms snygg look! Men ska man köpa ett par nya däck, när det väl är dags så landar det på runt 15000kr för 4 däck...vete fan om man skulle ha råd me det! haha.

(¯`°?.¸ ♥ Liam 030603 ♥ Nova 041021 ♥ Bebis i magen 080611 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Chrysler 300C