• Ladyvoice

Allergi och julgran?

MIn Robin är väldigt allergisk mot björk, gräbo och alla grässorter. + (katt)

Casper har astma+ mjölkprotein allergi.

Funderar lite på det här med julgran då det kan väll inte ha med dom allegierna att göra va?

Ni som har allergiska barn hur har ni det har ni julgran?

• Svar på tråden Allergi och julgran?
  • Lukasmor

Jag var väldigt allergisk som barn, vi kunde inte ha gran så vi har alltid haft tall. Ett år testade vi gran men då blev jag dålig på natten så den åkte ut!

Kanske kan vara nåt om man inte vill ha plastgran..

• strojes

Vet inte om kungsgranen är annorlunda i allergisynpunkt, den luktar ju inte och så barrar den inte heller.

• lollajapp

Jag reagerar på alla sorters barrträd och läkarna har då sagt till mig att de inte har nått att göra med mina övriga allergier.
    Här kör vi med plastgran varje år.

Det är inte lukten eller barren som ramlar som man är allergisk mot så det spelar ingen roll vad för sorts gran det är om man är allergisk.

• Mizzz
    strojes skrev 2007-12-20 07:49:25 följande:
    Vet inte om kungsgranen är annorlunda i allergisynpunkt, den luktar ju inte och så barrar den inte heller.
    Jo den är lite bättre. Jag är själv LITE känslig mot gran, men kungsgran funkar hyfsat..
    ♥♥♥ - Linus 2007-04-21 - ♥♥♥
  • Blå Flygare

Jag är själv allergisk mot gräs, björk, gråbo, pälsdjur mm. Och vid någon påsk har jag reagerat mot tall, Men gran går hur bra som helst. Min dotter (och troligen även jag) är allergisk mot mjölk, hon är dessutom allergisk mot ägg. Hade gran förra året, och det var inget bekymmer.

• Ladyvoice

Tack alla för era svar!

Blåmyran: Det låter ju kanon, vi kör på riktig gran och visar han nått så är det ju bara att slänga ut den:)

Svar på tråden Allergi och julgran?