• Zafara

Leka med 9 månaders?

Ni som har par som är 9 månader, cirka
    Hur leker ni med dom? vad har dom för leksaker?

Tror att min son vill ha lite nya leksaker, dom han har är inte så roliga längre
    Så vad har ni till era barn som är bra för deras utveckling & så dom få tänka lite å använda hjärnan?

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Mamma till Gullungen Wiggo 07-03-20 ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • Svar på tråden Leka med 9 månaders?
  • Smilla 78

Min son behöver nog byta ut alla leksaker utom bollen, inte mkt som är kul nu så jag får roa honom hela tiden

Lycklig mamma till Neo 9 månader!
  • totinona

Min tjej på 9 månader har en trälåda med lock och i den ligger 8 st träbitar i olika former (runda, rektangulär, fyrkantig, trekantig). Hon älskar att sitta å pyssla med dem. Hon plockar i och ur lådan och sen kan hon ge mig en bit och så håller vi på och byter fram å tillbaka.

Den är dock egentligen för 1-åringar för tanken är att man ska ha locket på och lägga i figurerna i de rätta hålen så att de hamnar i lådan. Men till en början kan man ju använda den så här.

Sen har hon en slags barnradio och om man trycker på en stor gul knapp så spelar den en melodi. Den är oxå en stor favorit! =)

• Zafara

buffar lite

• Lizard80

Vill bara skriva att jag håller med...min snart 9 månaders dotter börjar också bli lite trött på sina leksaker, känns det som, har önskat mig en klosslåda och en sån där 3 hål klosslåda, micki gåvagn, mobil de kan vrida och känna på, bollar funkar ju alltid, använder mycket hushållsprylar just nu till henne, typ matlådor, plastbunkar, slevar och annat :) Lycka till!

• gormisen

Vi bygger med klossar. Eller rättare sagt jag bygger upp och han river och så skrattar han så han kiknar!

• Willy

Här är bollar populärt. Sonen puttar till bollen och när den rullar iväg kryper han efter. Lite som kryp-fotboll. Ser fantastiskt roligt ut och roligt verkar han ha då han småfnissar under tiden.

• Loulou17

Böcker tycker sonen om! Han kryper runt och bläddrar i alla böcker och skrattar åt bilderna.
    Sen är det bollen och så riva ner klossar som står på topp tror jag.
    Och så har vi en "rullator" med massa roliga pling och plång och lampor som blinkar och så och den älskar han!

• Zafara

buffat lite för mer tipps

• våren 07

4 bitars pussel är kul, men annars gillar han att resa sig mot allt. Gäller att vara med när han kastar sig bakåt.

• Spoky

Vi har en nio-månaders och hon har, precis som många andra, blivit för stor för "första generationens leksaker" såsom babygymet.

Hennes favorit är en nalle vi köpte på Coop Forum. Man kan klämma på tassarna, fötterna, näsan, magen och ena örat. Lite beroende på hur man trycker (jag är ingenjör, men har inte listat ut det ännu) så säger den olika saker, sjunger en sång osv. Den är väldigt poppis och hon sitter hoppar när nallen börjar sjunga.

• Presario

Min lille grabb har en sån nalle, som det står om här ovanför! Den är kanonkul. Också väldigt behaglig att jucka mot näör den sjunger... (hmmmmm)

Sen brummar han med polisbilen, fram o tillbaka,

mammas dammsugare är väldigt rolig också! Fast bara nr den inte är på!

sen älskar han också att leka tittut, tar vad som helst o håller för ansiktet o kikar fram o lbir galen om man inte säger tittut!

Han är åtta månader kanske jag ska skriva med,

Svar på tråden Leka med 9 månaders?