• Tjock kulan

Barnomsorg i Bjuv

Hejsan!
    Kommer att flytta till Bjuv i vår och undrar om det finns några föräldrar på FL som har koll på några bra förkolor i Bjuv. Känns som en djungel och har svårt at välja/veta vilka verksamheter som är bra.

• Svar på tråden Barnomsorg i Bjuv
  • Tjock kulan

Ingen från Bjuv som har koll?

• Filurken

Hej!
    Jag besvarar gärna så gott det går men jag kan ju bara säga min åsikt om det hela och alla tycker ju inte som jag

Om man ser till utemiljön så har Vitsippan den bästa med både gräs, träd, buskar, lekställningar, lekhus och asfalt. Det är den förskola som funnits längst i Bjuv vilket tyvärr syns på lokalerna.
    Personalen är också bra där (där är jag såklart lite jävig eftersom mina barn går där ).
    Egentligen kanske jag inte ska uttala mig om de andra förskolorna men jag gör ändå ett litet försök.

Näst bäst utemiljö har Bofinken och där är det fina lokaler också. Vad personalen gäller där så har jag av vänner hört att det är bra, men det brukar man ju tycka om personalen på sina barns förskola. Annars hade man nog bytt..........

På tredje plats kommer Skaparglädjens utemiljö, men denna förskola har också funnits länge så lokalerna är därefter. Skaparglädjen är en Reggio Emilia-förskola.

Utemiljömässigt är det Vallmon som kommer näst, vad lokalerna gäller där vet jag tyvärr inte men jag har av en hel del fått höra att det är många föräldrar som byter från Vallmon till nån annan skola. Vet inte varför exakt........

På femte plats sätter jag Brogårda förskola (jag går fortfarande efter utemiljön eftersom den är viktig för mig). Ganska gammal förskola och lokalerna likaså.

Som nr sex blir det Prästkragen, en hyfsat ny förskola.

Delad sistaplats får alltså Stjärnan och Solrosen, men Stjärnans lokaler är jättefina och personalen där är också bra (har ett syskonbarn som går där).

Hoppas det här hjälpte dig litegrann åtminstone, tror du kan läsa lite om förskolorna på kommunens hemsida www.bjuv.se/skola/bjuv/bjuv.html

Filurkmamman ♥♥
Svar på tråden Barnomsorg i Bjuv