• Lea the first

Vad tycker du är att vara tjock eller mullig?

Försök att förklara dina ögons upplevelser, inte siffror.

På vilken kropp tycke du det är för mycket former eller när tycker du att en kropp är för stor, både kvinnors och mäns kroppar.

• Svar på tråden Vad tycker du är att vara tjock eller mullig?
  • Anonym

En mullig kille är för mig en kramvänlig kille, jag hör til de som gillar när killen har lite att krama..
    Men inte för mycket...En liten mage är ok, då är han mullig. De killar som har en kagge så att man verkligen inte kan låta bli att lägga märke till den, eller att han råkat få övervikten över hela kroppen, då skulle han nog vara fet i mina ögon..

Mulliga tjejer är de som har ordentliga kurvor, lite mage...Feta tjejer är de som har så mycket övervikt att låren slår ihop vid varje steg, som inte kan gå på vanliga affärer och handla kläder...

Luddigt det här, men det är svårt att förklara utan att använda siffror!

• Cookita

Jag tycker att "tjock" är en persom som inte ser ut att må bra i sin egen kropp. Att det handlar med om kroppsuppfattning. Sen rent storleksmässigt kan det vara svårt att göra en generell skillnad tycker jag. Sedan det där med att inte kunna köpa kläder i vanlig butik är ett ytterst dåligt mått...

• k girl

Det känns jättesvårt att säga. Jag tycker inte att jag själv är fet, till exempel. Jag drar storlek 44, och nog är jag ju stor, men jag är lång (175 cm) och har en proportionerlig kropp och former - tuttar, midja och höfter, och ganska smala ben. En person som är mer "tunnformad" än vad jag är - dvs är störst över midjan - skulle jag nog säga är tjock. Även om vi hade samma BMI.

Min sambo är diabetiker och har utvecklat en "sprutmage", fettet har liksom förändrats av alla sprutor han har tagit så att han har en ganska stor valk. Men han är långt ifrån mullig tycker jag, han är ju så muskulös och "omullig" i övrigt. Så jag tycker att det krävs lite mer än bara en liten mage för att man ska vara mullig.

• Lola Jämtland

Jag är överviktig, tjock, mullig, kurvig...what ever...
    Enligt BMI har jag fetma.

Men att vara av modell större ska inte vara ett hinder i ens vardag.
    Man ska kunna leva ett vettigt liv.
    Blir man sängliggande och måste ta hjälp av andra för att tex kunna sköta sin hygien osv, ja då har det gått för långt.

Tycker jag.

//Snart är det jul igen!
  • Mian1
    Lea the first skrev 2007-12-20 13:08:06 följande:
    Försök att förklara dina ögons upplevelser, inte siffror.På vilken kropp tycke du det är för mycket former eller när tycker du att en kropp är för stor, både kvinnors och mäns kroppar.

Jag tycker att kvinnor i regel passar bättre i mage och lite övervikt en karlar.

Jag tycker att ok hellre en karl med lite ölkagge en ett benrangel men det är inte snyggt med mage på karlar väldigt få klär i det.

Jag tycker att former på kvinnor är vackert ex de på  Zorns tavlor.

När det blir för mycket mage till tuttar och röv då är det inte snyggt längre

För stor? Svårt att säga men när kroppen drar ned på det vardagliga tempot, jobbigt att bära barnen  osv. Och så självklart fast det har ju med siffror kanske att göra men när det är ohälsosamma kilon.

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • Lea the first

Jag älskar Anders Zorns tavlor - dem har gjort så att jag känt mig vacker många gånger ... jag är stl större än medel, drar stl 46 på överkroppen pga stor byst och stl 44 på nedre kroppen.

Jag har aldrig kunnat använda de mode som är idag, med höga stövlar utanpå jeansen som sitter som korvskinn, jag har alldeles för stora vader eftersom jag spelat fotboll halva mitt liv.

Jag anser mig vara propotinellt kurvig. Skulle jag ha smalare ben skulle överkroppen se märklig ut o även tvärtom.

Ingen som tror mig när jag säger vad jag väger - kilona är betydligt högre / större än mig själv

• Turran

Ja, vikten säger ju inte allt. Sitter kilona på rätt ställe så ser det ju snyggare ut. När kroppen blir opropertionerlig (pga extra fett) och fettvalkar, dubbelhakor och gäddhäng framträder så tycker jag att man har gått över gränsen för mullig och är tjock.

• wynn

Rent kroppsligt tycker jag att en kvinna är tjock när hon inte längre har "kvinnliga former" (smalare midja än höfter t ex) utan är mer jämntjock överallt (och gärna lite utbuktande runt midjan). Ett midjemått på minst 1 meter brukar gälla feta.

Mulliga kvinnor kan ha förhållandevis smal midja, men stor rumpa och stora lår.

Mulliga män kan ha lite mage, men en man med rejäl ölmage skulle jag kalla tjock.

Vill poängtera att mulligt kan vara snyggt... Fetma gillar jag dock inte.

Svar på tråden Vad tycker du är att vara tjock eller mullig?