• JosefineB

Tips på bra bröstsalva

Hej,
    är det någon som har bra tips på salva att ha på såriga bröstvårtor? Hur vanligt är det att man får ont och får sår när man ammar? Måste man tvätta brösten innan man ammar för att inte barnet ska få i sig salvan?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips på bra bröstsalva
  • MH76

Det finns en jättebra salva som heter Purelan som säljs i de flesta babybutiker (annars finns den säkert på nätet också) Den behöver du inte tvätta bort innan du ammar.

(¯`°?.¸ ♥ Tänk att just jag fick den vackraste och underbaraste prinsessan i världen ♥ ¸.?°´¯)
  • Nickedockan

Säger också PURELAN!

• Petra 1972

Du kanske redan har provat men det som fungerade bäst för mig var att klämma ut lite bröstmjölk efter varje amningstillfälle och smörja vårtan med! Jag var lite skeptisk till en början men det fungerade!

• saralindberg

Bepanthen, läkte mina sår på två dagar. Finns på Apoteket.

• Agenda

Locobase Repair eller vanlig Locobase (fråga på Apoteket) alt. bröstmjölk. Fortsätt smörja efter läkning för att hjälpa till att hålla borta sårighet.

• Agenda

Locobase Repair eller vanlig Locobase (fråga på Apoteket) alt. bröstmjölk. Fortsätt smörja efter läkning för att hjälpa till att hålla borta sårighet.

• JosefineB

Någon som provat apotekets bröstsalva?

• Asereht
    Nickedockan skrev 2007-12-20 14:01:39 följande:
    Säger också PURELAN!
    Instämmer, den är förutom att den är bra till brösten suverän för nariga läppar eller torrpartier. Älskar den salvan och använder den dagligen.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
Svar på tråden Tips på bra bröstsalva