Vad äter ni på lille julafton?
Vi har bjudit hit svärmor med familj dagen innan julafton och ska ju bjuda på någonting. Jag undrar vad ni brukar äta då, om ni har någon tradition eller bara några bra tips ...
God Jul till er allla !!!
Vi har bjudit hit svärmor med familj dagen innan julafton och ska ju bjuda på någonting. Jag undrar vad ni brukar äta då, om ni har någon tradition eller bara några bra tips ...
God Jul till er allla !!!
Har inte som tradition att fira någon "lille julafton" (vad nu det är) men jag skulle absolut inte bjuda på något som ens liknar julmat.
Fisk kanske?
Lillejulafton griljerar jag skinkan, och till middag blir det skinkmackor! Och gärna julmust till.
vi hade tänkt att ha nåt med kyckling. Firar lilla julafton med mamma för vi firar inte den "riktiga" julen med henne
Tapas, för att ha något som är helt olikt julmaten (kanske blir lite pepparkakor med ädelost också)
Detta kycklingrecept är jättegott och jätteenkelt och festligt. http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19491&a=360061&av704si=-1&av704ko=-1&av704dthuvudratt=true&showResults=false&lid=receptSearch452875&lPos=175
Själva kommer vi äta en minivariant av julbordet, julskinka, köttbullar, prinskorv med lite tillbehör..
Vi får kalkon!
Visste faktiskt inte at man gjorde något speciellt i Sverige den 23e. Trodde bara de var i Norge man hade lille julafton.
lutfisk kanske eftersom att det blir så mkt annat dagen efter
Min sambo har nämnligen skilda föräldrar så vi delar upp oss på 3 dagar ( en dag med mina föräldrar också) så dagen innan julafton, julafton och dagen efter julafton firar vi. Vi slipper då fara runt på alla 3 ställena på julafton och kan ha en lugn och frid full jul utan stress ...
Tack för alla ideer