• lillalia

Vad äter ni på lille julafton?

Vi har bjudit hit svärmor med familj dagen innan julafton och ska ju bjuda på någonting. Jag undrar vad ni brukar äta då, om ni har någon tradition eller bara några bra tips ...

God Jul till er allla !!!

• Svar på tråden Vad äter ni på lille julafton?
  • Marie Curie

Har inte som tradition att fira någon "lille julafton" (vad nu det är) men jag skulle absolut inte bjuda på något som ens liknar julmat.

Fisk kanske?

• Birgitta2

Lillejulafton griljerar jag skinkan, och till middag blir det skinkmackor! Och gärna julmust till.

• ludenben

vi hade tänkt att ha nåt med kyckling. Firar lilla julafton med mamma för vi firar inte den "riktiga" julen med henne

• October

Tapas, för att ha något som är helt olikt julmaten (kanske blir lite pepparkakor med ädelost också)

• Perry the Platypus

Vi får kalkon!

Ge fan i mina pengar!!
  • Kaxmaja

Visste faktiskt inte at man gjorde något speciellt i Sverige den 23e. Trodde bara de var i Norge man hade lille julafton.

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Grodan ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Söta Nasse

lutfisk kanske eftersom att det blir så mkt annat dagen efter

♥ En till pojke eller en tjej? ♥
  • Pink Pearls
    Birgitta2 skrev 2007-12-20 14:06:39 följande:
    Lillejulafton griljerar jag skinkan, och till middag blir det skinkmackor! Och gärna julmust till.
    Samma här! Fast jag tror att jag och sambon delar på en flaska vin, så får barnen musten.
  • lillalia

Min sambo har nämnligen skilda föräldrar så vi delar upp oss på 3 dagar ( en dag med mina föräldrar också) så dagen innan julafton, julafton och dagen efter julafton firar vi. Vi slipper då fara runt på alla 3 ställena på julafton och kan ha en lugn och frid full jul utan stress ...
    Tack för alla ideer

Svar på tråden Vad äter ni på lille julafton?