Utmattningsdepression, stressreakton, allt känns jobbigt nu.
Jag har hamnat i en situation som jag aldrig aldrig trodde jag skulle hamna i. Jag har totalt brytit ihop och blivit sjukskriven i första hand januari ut. Jag jobbar som arbetsledare och jag har under en längre tid kännt hur jag hur jag mår sämre och sämre. Allt bara faller ihop känns det som. I går blev det totalt stopp. Jag började gråta på väg in till jobbet. Satt och på jobbet och försökte desperat jobba och tårararna bara rann. Så fruktansvärt jobbigt att inte kunna stänga av. Jag grät i stort sett hela dagen. Har varit hos förestagshälsovården som säger att jag har en utmatningsdepression och läkaren i dag kallade det en stressreaktion. Jag har ingen aning, jag bara vet att jag mår skit och inte ens klarar av att brygga kaffe. Igår förskökte jag sätta på kaffe och kunde intve förstå varför kaffet inte rann ner. Såg sen att jag inte hade hällt i vatten. Jag funkar inte helt enkelt.
Någon som har varit med om något liknande? Jag känner mig lite i chocktillstånd nu. Jag har jobbat och klarat av allt hela hösten och sen bara rasar jag. Det har tagit en och en halv vecka från mitt första sammanbrott till det riktigt tog slut i går.
Suck vad jobbigt allt känns.
Nu är jag orolig för ekonomin också. Jag hade tänkt gå ner i tid till 75% nästa år, jag har en liten son som börjar förskolan då. Vad kommer min sjukpenning att baseras på? 75%? Shit vilket misstag. Jag gick nu ner i tid för att kunna jobba.
Ursäkta att jag svamlar. Men jag funkar inte riktigt som vanligt just nu.