• Anna83 m Juline och Vincent

Fler kring vecka 39 med huvudvärk?

JAg går in i vecka 39 i morn och har nu under 2 dagars tid haft så ont i huvudet...Jag har ingen protein i urinet o blodtrycet låg idag på 100/55 så det är ingen havandeskapsförgiftning...Jag brukar aldrig ha huvudvärk och tycker det e ganska jobbigt med den nu....finns det fler som har så här??Vad kan det bero på??

• Svar på tråden Fler kring vecka 39 med huvudvärk?
  • mammascaroline

Samma här.. har fruktansvärd huvudvärk,dunkar i ögonen! Haft det de senaste 2-3 dagarna. Går in i v.39 idag. Jag var hos BM idag och berättade men hon trodde inte att det var något. Har även märkt att kisset börjar lukta lite konstigt men hon såg inget på urin provet och mitt blodtryck var bra. Så jag antar att man får stå ut den tid som är kvar... :P

• Camilla85

Jag hade precis så under mina sista graviditetsveckor! Har aldrig huvudvärk annars, men dom sista veckorna hade jag det och det gick sedan över efter förlossningen! Det beror nog på att det är så mycket påfrestningar för kroppen att va gravid. Har du tur så är bebisen kanske på väg...Flört

• iadejjas

Det går åt ganska mycket vatten nu i slutet av graviditeten.
    Fostervattnet byts ut hela tiden och förmodligen samlar många på sig extra vatten i armar och ben, händer och fötter.
    Och faktum är att vätska driver vätska.
    Huvudvärk är ganska ofta ett tecken på vätskebrist.
    Har ni provat att dricka lite mer vatten?
    Jag är i vecka 34+4 och har också huvudvärk emellanåt. BT är lågt och jag mår fint för övrigt.
    Men jag kommer på mig själv att glömma bort att dricka vatten emellanåt!

Ett tips bara...

• Anna83 m Juline och Vincent

JAg gick och la mig klockan 20 igår kväll...Va helt uttröttad...Sen vaknade jag klockan 22:30 och hade sån fruktansvärd huvudvärk...JAg kunde inte ens ligga på huvudet för trycker som blev från kudden gjorde så jag fick ännu ondare:(Jag tog 2 panodil och det gav med sig lite men inte helt...Jag somnade efter 1½ timme igen o nu på morronen o förmiddagen har det varit bättre...Det känns att värken ligger o lurar men har inte ont just nu...Det e jättejobbigt...Jag hade riktigt magsjuka med början på natten till i måndags...Det började klockan 3 med diaree...Jag fick springa från då ända till klockan 17 på måndag eftermiddag...Det rann som vatten ur mig...Men sen i onsdags har jag druckit så mycke jag orkat för att få upp vätskebalansen igen....Kan det vara så att jag fortfarande är uttorkad??Att jag inte får i mig tillräckligt mde vätska iaf??Det känns skönt att det är fler som har det så här...Jag blev så orolig...

Svar på tråden Fler kring vecka 39 med huvudvärk?