• Anonym

Hur känns utomkvedshavandeskap?

Jag är så orolig, är inte gravid vad jag vet men hade en konstig blödning för några dagar sedan. Den varade i kanske två dagar och var väldigt svag, mer som blodiga flytningar. Idag har jag ont i tjejmagen, mest till höger, det känns som ligamenten kändes när jag var gravid. Jag får gå dubbelvikt för att det gör så ont.
    Ni som haft utomkvedshavandeskap, hur har det visat sig?

• Svar på tråden Hur känns utomkvedshavandeskap?
  • Anonym

ingen som vet?

• Bebis

Smärta utåt nån sida i magen ska man hålla koll på! Speciellt om man försöker bli gravid! Utomk. e inte o leka med så har du jätteont ring in till akuten o hör med dem!

• Anonym

Vi försöker inte bli gravida men har fuskat lite med skydd. Smärtan strålar ut mot högra ljumsken. Den är olika i styrka, och känns som hugg.

• Superkarol

Dt gör ONT. Man kan inte gå upprätt som du skriver. Jag visste inte heller att jag va gravid förrens jag fick ont å dt blev akut operation. Efter operationen sa dom till mig att dt va ett X (utomkveds) Fick lite mellanblödningar men dt gjorde sååå ont i hela tjejmagen men mest åt den ena sidan... dt va mina symtom i af!

• Bast

Jag håller med Bebis! Ont i buken ska man passa sig för! Jag var gravid i vecka 6 när jag fick ont i magen. Åt katrinplommon, som självklart inte hjälpte. Trodde sen att det var utomkveds så vi åkte till akuten. Efter 12 timmar kom dom fram till att det var blindtarmen, så det blev raka vägen till operation!
    Det behöver inte vara nånting alls, men jag tycker att det är dumt att vänta då det kan vara något.

Svar på tråden Hur känns utomkvedshavandeskap?