• Diddy

37,4 e de feber??

Tyckte lillen var lite varm va tycker ni e de feber?han e 3månader

• Svar på tråden 37,4 e de feber??
  • betsla

Det är olika från barn till barn, det bästa sättet är att ta hans normaltemp nån dag då han är pigg och glad som man sen kan jämföra med. Men jag tror inte att 37.4 är feber - har för mig att de små pyrena är lite varmare än vi vuxna i allmänhet.

Men kika in hos nån nätdoktor eller dyl och se?!

• Pejo

Det beror lite på vad han har normal temp.

Läste någonstans att man de säger att morgontemp kan vara förhöjd till 37,4 och kvällstemp till 37,6 utan att man säger att man har feber om normaltempen är 37,0.

Om du tycker han känns varm så var noga med att vätska honom. lägg på ett lättare täcke under natten och håll lite koll.

• Mammatill2

Vad är det för temp du använder. Är det rumpan ska du väl inte lägga till något och då tycker jag inte att han är fööör varm. Kolla om en stund igen.
    Är det i armhålan så du ska lägga till 0,5 grader så har han ju 37,9 och det räknar jag som feber. Se till att han dricker (ammar) ofta och att febern inte stiger.
    Lycka till!

• lena ekman

37,2 är min dotters normaltemp.

• Imoen

37,4 skulle jag inte räkna som feber, dock som lite förhöjd kroppstempratur. Förhöjdkroppstempratur kan ett litet barn få av att t.ex. vara lite för varmt klädd eller genom att vara i ett lite varmare rum. Det är vanligt att små barn har förhöjd kroppstempratur emellanåt. Inget att lägga någon vikt vid.

• liten030620

Febergränsen för barn under 2 år går vid 38,0 grader. Allt under är alltså ingen feber. Småbarn har en högre kroppsteperatur än vuxna pga att deras temperaturcentrum i hjärnan inte än är färdigutvecklat. Det är också därför småbarn lättare får feberkramper.

Svar på tråden 37,4 e de feber??