• Monika

Barnvagn från Tyskland?

Hej!

Jag har sett att en del har beställt vagnar från Tyskland och fått vagnar till bra priser. Har någon här några tips på adresser där man kan beställa vagnar från Tyskland?

• Svar på tråden Barnvagn från Tyskland?
  • Skånetjejen

Vi köpte en Mistral Sports från www.hunstig.de och är supernöjda! Fru Hunstig svarar på engelska vilket underlättar samt att man kan betala mot postförskott.

• Pyff

Kan bara stämma in med Skånetjejen! Vi är jättenöjda med Fru Hunstig och vår Hartan-vagn.

• kinsan

Vi köpte en Filou från www.diebabykiste.de som vi är supernöjda med. En smidig vagn med hårdlift, regnskydd, fotsack, extra åkpåse och frakt hem till dörren för 3300:-.

• Kanina

Jag rekommenderar www.pingpong-online.de/ som har information även på svenska (!) och är en rätt så ful men seriös site. De svarar snabbt och har jättebra service. Vi beställde också en Mistral Sport och leveranstiden var den (eller snabbare) som det stod i beställningen. Tror vi tjänade ca 3000 genom att köpa där och inte på babyland i Sverige!

• Fido

Vi beställde från www.kikiwelt.de
    De har inte så mycket ordrar från sverige. vilket innebär att man bara behöver betala den tyska momsen. Då blir det billigare än tex pingpong.

• Trigger1

www.barnvagnsfabriken.se
    Hej!
    Jag har köpt min tyska ABC-vagn hos barnvagnsfabriken. De har som strategi att sälja billigt och ha billig lokalhyra. Går att köpa via nätet.

• legoland

Jätte bra tråd. Efterlyste tyska sidor här om dagen Lånar några här.

• Tesie

KINSAN, vi funderar på en sådan vagn vi med, vilken köpte ni? Har du bild på den?

Svar på tråden Barnvagn från Tyskland?