-
-
Svar på tråden Köper ni julklapp till fröken/fröknarna på förskolan/skolan?
-
när tanken väl slog mig så va d försent,trodde dottern skulle gå idag o hade tänkt göra ior´dning lite julgodis, men nu blev sambon ledig så då har jag u inget ärende dit förns veckan efter jul
-
Annat:
Brukar försöka laga nåt själv.
Förra året fick dom varsin smällkaramell som vi lagade här hemma.
I år fick dom varsitt stort pepparkakshjärta som jag lagat och spritsat ut God Jul och deras namn på. -
ja de fick varsin after eight kartong.
-
Ja jag köpte nått litet till de.
-
Ja, jag brukar köpa till fröknarna på dagis.
Det brukar bli lite choklad, nåt gott kaffe eller något sånt.
Jag ska iväg nu och köpa årets julklappar till fröknarna och det blir tryfflar, gott kaffe och några smaksatta skorpor tror jag. -
Vi samlar alltid i hop alla föräldrar både i förskolan och vanliga skolan.
-
vi sammlar ochså alltid i hopp så får dem något större!!
-
Herregud, borde man ge dom julklapp? har jag inte ens tänkt på.
-
Det blev varsin ask Noblesse.
-
Inte i år men vi brukar annars
-
Det är klassföräldrarna som i så fall samlar in pengar och köper från hela klassen. I år har vi gett till yngsta sonens fröken Han går i ettan. Förra året (när JAG var klassförälder
) köpte vi även till andra sonens fröken (han går i trean)
På dagis har vi inte gett något från föräldrarna. Vi ger inget bara från oss...
Men i morgon kommer en liten julhälsning i lokaltidningen från våra barn till deras fröknar -
Har köpt en stor chokladask till ALL personal på förskolan.
-
Ja, lite hemlagat julgodis.
-
Annat: De fick varsitt julkort med en trisslott i i år.
-
Vi samlar ihop gemensamt: I år fick de bok och snygg julgrupp.
-
Japp, jag köper varsin julklapp och sommarpresent till fröknarna på sonens dagis.
Det e dom värda -
Ja det brukar vi göra. Förra året ringde jag runt och samlade in pengar och köpte från alla familjer.
I år orkade jag inte.......och ingen annan heller så jag köpte julthe & choklad från sonen. -
Ja - oftast samlar vi i klassen (och förut på dagis).
Det är roligare att få nåt lite rejälare än åtta chokladkartonger. Det kan jag ärligt säga också som lärare. Det är inte det att man inte blir glad över choklad, för det blir man, men jag har vid tillfällen suttit med 15 askar choklad (eller mer!) - och det är lite fantasilöst och mycket då om ni förstår mig...
I år fick jag en korg med lite annorlunda lyx-julmat av klassen. Men det bästa jag har fått är faktiskt en handmålad kruka med alla barnen i klassen målade runt om. (Den hade en föräldre gjort själv.)
-
Ja det brukar vi göra...
-
Nej iår har vi inte gjort det. Vi har lämnat in en fint text till dagens ros i lokaltidningen