• siggie

VÄLDIGT mycket skorv i ögonbryn, hur gör ni??

Min lilla tjej på 8 veckor har den senaste veckan fått väldigt mycket skorv omkring ögonbrynen. Jag har köpt Borago och använt den enligt anvisningar nu i 8 dagar men skorven verkar inte ge med sig alls! Tjocka flingor som är illröda under är inget kul alls! Den går dessutom ner på näsan.....Har ni några tips som kanske funkar som komplement till salvan eller bättre än den??

• Svar på tråden VÄLDIGT mycket skorv i ögonbryn, hur gör ni??
  • Miss Upsey Daisey

på dottern hade jag på vanlig babyolja och ibland en blandning av olivolja och rapsolja. Funkade jättebra!

Hon hade iof inte så stora problem men det kan ju vara värt ett försök!

• Triple Trouble

mina har iof bara haft i håret, men då funkade Salsyvase. Har du testat den, den är ju mot skorv enbart

• Triple Trouble

har hört att man inte skall tillföra fett, det löser problemet tillfälligt, men sen kommer det tillbaka dubbelt

• Miss Upsey Daisey

ok, dottern fick inte värre problem efter att ha haft olja på. Det var BVC som rekommenderade detta för att slippa använda salvor osv.

• lillvilda

sonen har iförsig bara haft det i håret men jag hade på olja när han badade och det försvann,sen fortsatte jag med att smörja in huvudet med olja och han har inte haft skorv sen dess.

• doris34

Vi använde också babyolja och efter badet, när det var fuktigt så gnuggade jag lite med handduken (inte hårt alls) så försvann det.

• Jesster

Sonen hade grymt mycket skorv både i ansiktet och hårbottnen, provade det mesta men inget hjälpte. På barnakuten fick vi rådet/order att då använda Mildison, en mild kortisonkräm som finns receptfritt på Apoteket. Allt försvann på två dagar.

När allt hade lugnat sig och han bara hade i hårbottnen kvar så gick det bra med bara olja och skrubba bort det med en mjuk svamp i badet

..:: Kärlek ::..
  • Zingoalla bäbis

Min son hade i pannan och i ögonbrynen. Vi använde Miniderm och det försvann på mindre än en vecka.

Svar på tråden VÄLDIGT mycket skorv i ögonbryn, hur gör ni??