• 3småttingar

Dras inte pengarna från VISA kortet direkt?

Eller är det bara nu i jultider som det är lite segt?

Har vart på stan o handlat en del och nu när jag går in på internetbanken så syns det inte att jag har handlat nåt?

Eller det kanske alltid är så segt
    Det är inte reserverat heller.

ღ Edwin 0611 ღ sandrastar.blogg.se
  • Svar på tråden Dras inte pengarna från VISA kortet direkt?
  • Niinaaa

Ibland är det så ...har jag oxå vart med om. Det är nog för att det är lite segt just nu

• gulletussan

Olika i olika affärer. Mitt värsta exempel: Jag käkade på ett ställe i Stockholm kring månadskiftet okt-nov och det drogs från mitt konto först förra veckan! Värdelöst!

• lllll

har märkt att internetbanken är väldigt segt, gick in där imorse och fick se att inga pengar kommit in - panik!!

ringde telefonbanken, och visst fanns dom där

• Farth Vader

Just nu i juletider går det inte att lita på internetbanken. Samma visa varje jul.

Vi har köpt en massa julklappar och mat men enligt internetbanken har vi bara spenderat 200 kr .

Gäller att spara sina kvitton eller skriva ner varje gång man handlar annars har man noll koll på hur mycket pengar som finns kvar.

• TezzyBump

samma här.. inte reserverat ngt och inte heller draget..
    och har NOLL koll på hur mkt jag egentligen har kvar..
    när kommer pengarna att dras..?

• susiani

Ofta så gör företaget en insamling i slutet av arbetsdagen (om det är ett mindre företag mer sällan) och drar pengarna då. Det kan alltså ta ett par dagar innan pengarna dras från kontot.

• Farth Vader

Förra julen var det strul med internetbanken tills efter nyår. Vi hade ett himla besvär med att hålla reda på alla kvitton .

Man kan ju också ta ut en viss summa i kontanter så behöver man inte vara orolig att handla för mycket

• mjukisvicki

tycker det är alltid segt i juletid därför handlar jag alltid kontant. hatar att handla på kort

• Zone

Och i VISA avtalen står det att beloppet ska bokföras på kontot omgående, inte tre dagar efter. ANtingen som reserverat eller som genomförd transaktion.

• Cuteknosan

Hmmm..Vad har ni för bank? Jag har swedbank och alla köp är dragna/reserverade.Och brukar aldrig vara segt! Skrattande

• mjukisvicki
    Cuteknosan skrev 2007-12-22 19:23:17 följande:
    Hmmm..Vad har ni för bank? Jag har swedbank och alla köp är dragna/reserverade.Och brukar aldrig vara segt!
    har med swedbank men dom kan sega sig de med.
  • TezzyBump

har swedbank, och inga av de två senaste dagarnas inköp är reserverade elle dragna..

• Cuteknosan

Ok, då är det säkert olika för vart man bor eller nått då kanske, för det har aldrig varit segt för mig och allt är draget nu med.

TezzyBump skrev 2007-12-22 19:24:50 följande:
    har swedbank, och inga av de två senaste dagarnas inköp är reserverade elle dragna..
  • TezzyBump

jadu jag har ingen aning.. jag bor då i umeå.. kanske det är här som det är lite segt!

• AgnesMams

Likadant här...

~*~Gullungen Agnes mamma~*~
  • chrissepisse

För mig blir det alltid så i vissa affärer. Bland annat på POP och Lindex här i Malmö tar det upp till tre dagar innan pengarna dras. Jag kollar internetbanken regelbundet, minst tre-fyra gånger per vecka, och stämmer av att alla inköp registrerats därför har jag lagt märke till att det alltid är eftersläpning när jag handlat på vissa ställen.

Jag har Nordea men jag har hela tiden antagit att det beror på affärens system för korthantering och inte på min bank när det dröjer. På ställen som har kortläsare där man knappar in koden själv har jag aldrig varit med om annat än att pengarna dras direkt, utan det är i affärer där man ska skriva på kvittot som det kan bli så här.

• digimax

vi har dragit vårat kort nu flera gånger utan att det syns vare sej på internet banken eller på kvittot man får vid utagsautomaten,ringde banken idag som inte hade nåt bra svar alls än att jag skulle räkna på mina kvitton vad jag hade kvar
    Helt värdelöst att man inte får spärrade belopp eller nåt bevis alls så man vet vad som finns kvar.
    Vi har swedbank!

• smarties

Alla mina köp är reserverade, ser exakt vad jag köpt, men inget står som draget.

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Lilja84

För första gången i mitt liv så har det inte stått på mitt visakort att köpet är reserverat när jag handlade på en bokhandel , men jag vet ju hur mycket jag gjorde av med så det gäller bara tänka efter lite tills den summan kommer dras ( typ i morgon )
    Annars brukar det antingen stå reserverat köp eller så har summan dragits på en gång .

Livet går vidare vare sig du vill eller ej.
Svar på tråden Dras inte pengarna från VISA kortet direkt?