• idacathrine

OK att andra människor pussar bebisen i ansiktet?

Min sambos familj är väldigt förtjusta i vår dotter och har svårt att hålla munnarna ifrån hennes ansikte. Jag tycker inte att man pussar andras barn i ansiktet (utan att fråga). Vad tycker ni?

• Svar på tråden OK att andra människor pussar bebisen i ansiktet?
  • kodoktorn

Så länge det är den närmaste släkten tycker jag inte att det gör något så länge de inte är förkylda eller har magsjuka, typ.

• Suri

Jag tycker det är ok. De hjälper ju faktiskt till att bygga upp bebisens immunförsvar.

one people, one nation, one destiny
  • idacathrine

Kanske bara jag som är överkänslig då Skrattande

• Krisselina

Jag är inte så förtjust i att andra ska gå och pussa mina barn i ansiktet, när dom är spädbarn/bebisar. Även om det är släkten..

Lita alltid på din intuition
  • mammatillpojkar

är det familj så tycker inte jag att det gör nått

• Trolltoka

Så länge det är närmsta släkten/gudföräldrarna och förutsatt att dom inte är förkylda eller annat sjuka så tycker inte jag det gör något. Dom e ju så pussgoa så det är svårt att motstå haha

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • nyttigen

Är dom inte sjuka tycker jag pussar på pannan och kinden är ok. Ingen överdrift dock, men någon puss då och då.

Däremot gillar jag INTE att dom pussar mina barn på munnen. Det är för intimt för att vem som helst ska få göra det och jag står varken min egen familj eller makens familj speciellt nära.

• Mizzz

Jag tycker det är ok när det är familjen som gör det. Familjen inkluderar såklart även min sambos familj (som ju är min familj numer oxå ).

♥♥♥ - Linus 2007-04-21 - ♥♥♥
  • lillvilda

om det är mormor, morfar,farmor eller farfar osv. Men folk vi inte känner så väl så skulle det kännas konstigt.Jag skulle inte pussa på någon annans barn.

• idacathrine

Jag tycker att det känns jobbigt, onödigt liksom. Det räcker väl med att bära och krama? Nu är det ju dessutom RS-tider......

Svar på tråden OK att andra människor pussar bebisen i ansiktet?