• Anonym (åh!)

Någon som jobbar inom vården, som gjort fel med mediciner?

Visste inte riktigt vart den här tråden passade, men hoppas jag lagt den rätt!

Jag jobbar som personlig assistent, och idag glömde jag helt bort att ge medicinerna vid 15! (Jag jobbar åt en brukare som inte kan prata, och med en vikarie)
    De andra på jobbet ringde mig förut och hade sett det först flera timmar senare..
    Nu handlar det i och för sig bara om värktabletter och två andra (inte livsviktiga) mediciner, men ändå!
    Jag har sån ångest! Fan va klantigt!

Så i morgon får jag väl ringa till ansvarig sköterska och skriva en avvikelserapport.

Ni som jobbar inom vården, när ni gjort fel har ni blivit alldeles totalt utskällda eller hur har det varit för er?

Usch va jobbigt!

• Svar på tråden Någon som jobbar inom vården, som gjort fel med mediciner?
  • Anonym

Vet hur dåligt man mår efter ngt sånt men ta det lugnt, alla kan göra fel. Det som händer är att du får fylla i en avvikelese och lämna till ssk som i sin tur skickar in den till MAS, sen brukar det inte hända så mycket mer. Men jag förstår att du mår skit

• Anonym (åh!)

Ja, fy fan, det här va bland det värsta jag varit med om!

Tack för ditt svar!

• Familytime

Detta ska Lex Maria anmälas, tyvärr. Alla medicinska fel och brister ska rapporteras enligt Lex Maria. Vårdnads och omsorgsbrister ska rapporteras enligt Lex Sarah. Det är ingen fara, vännen. Det är lätt hänt, ingen människa är fullkomlig och kommer ihåg allt alltid! Det är absolut ingen fara. Det är ingen som kommer vara speciellt arg på dig, hoppas jag. Det hade inte jag varit. Jag har brustit i omsorgen på mitt förra jobb och det anmäldes. Inget mer med det. I vår kommun är vi faktiskt bäst i Sverige på att anmäla våra fel och brister enligt dessa Lex-anmälningar. Därför finns allt dokumenterat.

• Anonym