• Ariel o Melodys Mom

Lösögonfransar, hur gör man?

Har köpt lösögonfransar från HM och skulle ta på mig dem häromveckan när jag var bortbjuden. Men fick inte dit dem! Tog på klister och försökte sätta dem så nära franskanten som möjligt men det blev bara "fel". Gav upp med en suck och la på extra mascara istället.

Nån som brukar använda lösögonfransar som kan hjälpa mig med tips! Vill ha dem till jul.

• Svar på tråden Lösögonfransar, hur gör man?
  • Ariel o Melodys Mom

Snälla tips!

• danitra

Hmmm, det är ju så man ska göra. Kanske dåligt lim? Eller dålig form på fransarna, klippte du till dom innan?

• Saaaraa

jag brukar sätta lim på mitten först och hålla fast så de fastnar i mitten, efter det sätter jag försiktigt dit på ena kanten, sen den andra.. LIksom sätter fast dom i olika delar. Det är lättast tycker jag. men de måste fastna innan man börjar med nästa del, annars glider de lätt omkring.
    Kanske lite knasig förklaring

Blir snyggt om man piffar till det med kajal/eyeliner, då ser det inte alldeles för fejkat ut, eftersom franskanten på lösfransarna är så pass tjock att det ser ut som om det är eyeliner, lägg lite på sidan också så det smälter in

• Ariel o Melodys Mom

danitra skrev 2007-12-21 21:06:48 följande:

Hmmm, det är ju så man ska göra. Kanske dåligt lim? Eller dålig form på fransarna, klippte du till dom innan?
    Nej, kanske ska klippa av en bit så att de inte är så långa på bredden...?
  • Lilla Frögurkan

Jag googlade åt dig och detta tips hittade jag:

Så här gör du. Jämför först med dina egna fransar så de inte är för långa. Jag får ofta klippa av mina lite.Sen målar du kajal på franskanten där du sen skall sätta fast de lösa.Lägg en spegel på bordet framför dej, titta i den o sätt fast fransen. Det är lättare än att titta rakt fram!En pincett underlättar. Köp extra limtub, det som följer med brukar vara värdelöst!!
    Sen eyelinjer i franskanten så syns inte ev limrester o det ser snyggt ut.(kajalpenna är svårare)
    Nu kan du ta lite mascara o borsta i underifrån tills du själv tycker det ser bra ut. Det är lite trixit första gången, träna först, gör inte detta innan du skall gå ut första gången!!!
    Själv brukar jag ha fransar när jag har en sotig mejk, då är det jättesnyggt.Glöm heller inte att måla dej lite extra med kajal under ögat annars ser det lätt konstigt ut med långa fransar.

Lycka till, hoppas du fick lite hjälp!

• Ariel o Melodys Mom

Saaaraa: Tack för ditt knasiga men faktiskt förståliga tips!

• danitra

På vilket sätt blev det fel?

• Ariel o Melodys Mom

Lilla Frögurkan: Jättestort tack! Ska kopiera detta och skriva ut. God Jul!

• Ariel o Melodys Mom

danitra skrev 2007-12-21 21:10:05 följande:

På vilket sätt blev det fel?
    Jag tyckte att de hamnade för långt från kanten, såg konstigt ut, sen gled de runt och rätt som de va så ville de inte sitta fast alls. Väldigt slirviga...
  • Ruiz

har lagt på massa lösfransar på folk :) ..
    börja me att lägga kajal längs franskanten (svart, brun eller va du nu anv för färg) ...

lägg lim från mitten å ut åt kanterna..

blunda ALDRIG då du lägger på dom.. titta som 'ner' å börja me att lägga från yttre sidan av ögat å in mot näsan...
    tryck lite försiktit å fortsätt me att titta ner några sek för att limmet ska hinna torka..
    öppna sedan hela ögat försiktit å lägg på mer kajal..

HM's lim e kass så jag tycker du bör köpa lim som finns i 'maskerad' butiker.. köp hellst svart lim.
    nu vet jag inte vart du bo men i sthlm finns butiken Buttrix, där har dom det bästa limmet ever, enl mej :)

lycka till

• Hanniz

Hur länge sitter lösögonfransar?

Har ni det även till vardags eller bara till fest?

Har aldrig provat, men de kanske man skulle.... =)

• fancydream

Kanske för att det är på hm du köpt dom!? Brukar oftast inte vara bra när man köper billigt skit. Om man ska ha lösögonfransar så ska man kosta på lite bättre. Då fäster dom genast mycket bättre och allt.

• Ruiz

köper alltid både fransar å lim på Buttrix
    .. de e det enda jag anv på mina kunder å dom å jag e nöjd me det.

• hannalinn
    Ruiz skrev 2007-12-25 18:36:55 följande:
    köper alltid både fransar å lim på Buttrix.. de e det enda jag anv på mina kunder å dom å jag e nöjd me det.
    Låter bra men hur får man bort limmet sen då...?
  • Ruiz
    hannalinn skrev 2007-12-25 22:46:12 följande:
    Låter bra men hur får man bort limmet sen då...?
    asså du drar bara bort fransarna då du ska ta bort dom.. de e inge omöjligt lim å få bort men den håller fransarna på plats
Svar på tråden Lösögonfransar, hur gör man?