• Fialej88

urinvagsinfektion

Behover ett snabbt svar. Var precis på sjukhuset och fick reda pa att jag har urinvagsinfektion. Fick antibiotika att ata i en vecka. Tog en alvedon vid sju tiden, bor jag vanta med att ta forsta tabletten? Antibiotiken gor ingen som helst skada pa bebisen eller`? *orolig*

• Svar på tråden urinvagsinfektion
  • glassbåt

Nej, det skulle jag inte kunna ana eftersom sjukvårdspersonalen skrev ut dom (och dom visste väl att du var gravid) det är ju vanligt för kvinnor som är gravida att drabbas av UVI, så tror absolut inte du ska oroa dig.

• Lilu

Alvedon och antibiotika ska inte vara någon fara att kombinera....däremot vet jag ju inte vilken antibiotika du fått. Antar att läkaren som skrev ut den vet att du är gravid....elr?

I så fall ska det inte vara någon fara att börja nu.

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Linus 010716 & Lucas 030510 ღ ¸.?°´¯)
  • Joje

Jag antar att läkaren som gav dig medicinen kollat upp att man kan ta den när man är gravid.

Du kan också kolla upp läkemedlet på fass.se - där står vad som gäller vid graviditet.

• Fialej88
    glassbåt skrev 2007-12-21 21:30:24 följande:
    Nej, det skulle jag inte kunna ana eftersom sjukvårdspersonalen skrev ut dom (och dom visste väl att du var gravid) det är ju vanligt för kvinnor som är gravida att drabbas av UVI, så tror absolut inte du ska oroa dig.
    Okej okej, tack för svaret. Ja hon visste om att jag är gravid, bor dock i spanien så förstod inget av vad hon sa, min sambo kan däremot spanska, men kan inte låta bli att oroa mig ändå.
  • Fialej88
    Lilu skrev 2007-12-21 21:31:57 följande:
    Alvedon och antibiotika ska inte vara någon fara att kombinera....däremot vet jag ju inte vilken antibiotika du fått. Antar att läkaren som skrev ut den vet att du är gravid....elr?I så fall ska det inte vara någon fara att börja nu.
    Jo, hon visste om att jag är gravid, vad bra då tar jag första tabletten nu på en gång:)
  • Lilu
    sofiaejerblom skrev 2007-12-21 21:33:19 följande:
    Jo, hon visste om att jag är gravid, vad bra då tar jag första tabletten nu på en gång:)
    Gör det...du bör känna skillnad redan i morgon em
  • Fialej88
    Lilu skrev 2007-12-21 21:40:37 följande:
    Gör det...du bör känna skillnad redan i morgon em
    Det konstiga är att jag inte kände/könner av urinvägsinfektionen. Åkte dit pga jobbig förkylning med huvudvärk, feber och rygg värk. Så hade ingen aning om att jag bar på urinvägsinfektion. Men tur var det att jag beslöt mig för att åka dit :)
  • Lilu
    sofiaejerblom skrev 2007-12-21 21:44:06 följande:
    Det konstiga är att jag inte kände/könner av urinvägsinfektionen. Åkte dit pga jobbig förkylning med huvudvärk, feber och rygg värk. Så hade ingen aning om att jag bar på urinvägsinfektion. Men tur var det att jag beslöt mig för att åka dit :)
    Där ser man...så brukar det vara för mig oxå Skönt att slippa det onda
  • Fialej88
    Lilu skrev 2007-12-21 21:46:24 följande:
    Där ser man...så brukar det vara för mig oxå Skönt att slippa det onda
    absolut! :)
Svar på tråden urinvagsinfektion