• Fannsan

Ökade flytningar i slutet på graviditeten?

Har märkt att jag senaste dagarna fått ökade flytningar, nån mer som haft så i slutet på graviditeten?

Funderar på vad det kan bero på...

• Svar på tråden Ökade flytningar i slutet på graviditeten?
  • J E S S

Jodå, de har jag haft. Den sista månaden har de varit mera än innan. 
    Denna sista veckan har de oxå varit väldigt vattniga. Min BM sa att de vattniga flytningarna mycke väl kan vara slemmisen som börjar lösa upp sig..

Amy 000120 + BF 071220
  • Roxanne

Jag fick mer flytningar i slutet av min graviditet. Trodde ett tag att jag läckte fostervatten då flytningarna var tunna, nästan som vatten så jag åkte in på koll men på BB sa dom att det var flytningar. Dom började 2-3 veckor innan sonen föddes.

• J E S S

Samma med mej, jag va inne i måndags o trodde de va vattnet, men icke...

verkar va väldigt vanligt med vattniga flytningar så de e nog inget att va orolig över

Amy 000120 + BF 071220
  • CeeKaay

Här har ni en till som har massor med flytningar! Man känner sig inte så jäkla fräsch måste jag ju säga....

• CeciliaBa

Jag är bara i v 34 (33+2) och har märkt detta också! Trodde nästan jag kissade på mig en skvättFörvånad men det hade jag ju inte. Frågade min BM om detta och hon sa att jo man kan får mer flytningar mot slutet men att det kanske var lite tidigt för mig. Vet inte riktigt vad man ska tro men så länge det inte blir värre så får det väl vara som det är.

BF 080206
  • Fannsan

Nån som vet vad det kan bero på? Trodde nästan också jag kissat på mig där ett tag

• J E S S

Min BM sa sista besöket att de nog va slemproppen som börjat lösa upp sig...

Amy 000120 + BF 071220
  • Mariamor

Jag har sedan 2-3 veckor tillbaka haft väldigt mycket flytningar. Ofta väldigt vattniga och ibland lite slemmiga. Jag var inne på förlossningen och kollade men det var bara slemmisen som börjat lösas upp, väldigt vanligt att den kan vara lite vattnig.
    Skillnaden är om vattnet gått att då kommer det lite hela tiden, slemmisen är mer lite nu och då. Visst är det fuktigt och så jämt, men inte så att det rinner konstant.

Lycka till!

• Camellis

En till med ökade flytningar, fast jag är bara i v 35. Har haft så här i några veckor nu. Så fort jag anstränger mig det minsta rinner det till. Går runt och känner mig blöt hela dagarna. Otroligt ofräscht och drygt! Har också misstänkt att jag läcker fostervatten, men samtidigt tror jag inte att det är så. Tror inte att det är slemmisen heller, även om jag vet att den kan släppa lite och återskapas. Det jag har sett av slemmisen tidigare (vid mina andra gravditeter alltså) var mer segt och sammanhängande s.a.s. Fast det kanske är möjligt att den är mer vattnigt om kroppen inte är redo för förlossning, utan den släpper lite ändå bara?

Mamma till Anton (-99), Hugo (-06) med pyre i magen (bf 2/2 -08)
Svar på tråden Ökade flytningar i slutet på graviditeten?