• LyNxQ

Udos choice omega3,6,9 vågar man äta?

Har hört att omega 3 är bra för bebisens utveckling (speciellt hjärnan) men på de omega3 som finns på apoteket står det "kan ej rekomenderas till gravida"

Kan man äta det eller inte??

Mamma har köpt Udos choice som är gjort på vegetabiliska oljor, hon har haft problem med torr hud och psoriasis, men det har blivit mycket bättre på bara några veckor! Vågar jag också äta? Glömde fråga BM när jag var där senast.. vad har ni för erfarenheter

• Svar på tråden Udos choice omega3,6,9 vågar man äta?
  • PixieKatt

Tipsar som vanligt om linfröolja istället :) Naturligt och med 53% omega-3. Jag skulle inte våga ta npågot som är otestat på gravida, men oljan kan man hälla 1 tsk över maten innan man äter.

• froggyL

Jag har hört att omega 3 e bra för gravida, men min barnmorska sa till mig att hon inte fick rekommendera omega 3, så jag äter det INTE!

• PixieKatt

froggyL : kan inte det bero på att just kosttillskotten inte är uttestade på gravida ? Jag menar, att äta fisk, valnötter och linfrön som är sas naturliga källor kan ju iallafall inte vara skadligt?

• froggyL

Ja, tror nog att det är så också. Eftersom det inte finns tillräcklig forskning så får de inte rekommendera.

• froggyL

...så jag håller mig till naturliga råvaror, men inte överdrivet. Lagom e bäst

• PixieKatt

Bra sagt, precis vad jag tror också. Jag äter linfröoljan eftersom jag är allergisk mot fisk och har svårt att få i mig omega 3. Men det gäller även när jag inte är gravid :)

• blivande mamma 24

det finns omega 3 speciellt för gravida på hällsokosten

• LyNxQ

Denna är tydligen gjord på linfröolja, solrosolja och nåtmer.. inget från fisk alls..
    Finns det omega3 för gravida på apoteket eller bara på häsokosten?

• blivande mamma 24

den heter efanatal o finns nog bara på hälsokosten

LyNxQ skrev 2007-12-23 14:29:21 följande:
    Denna är tydligen gjord på linfröolja, solrosolja och nåtmer.. inget från fisk alls.. Finns det omega3 för gravida på apoteket eller bara på häsokosten?
  • PixieKatt

blivande mamma 24 skrev 2007-12-23 14:04:04 följande:

det finns omega 3 speciellt för gravida på hällsokosten
    Men det är billigare med linfröolja :D En flaska räcker hela grav och kostar väl 25 spänn :)
  • LyNxQ

Var inne på Udos choices amerikanska (?) hemsida, där stod det typ att alla gravida verkligen borde äta deras omega... för det var verkligen jättebra! Sen kunde man börja ge barnet från 6 månaders ålder..
    Men jag tror allt att jag hör med BM först..

• blivande mamma 24

jo det e bligare men ja klarar inte av den smaken     Skrattande

PixieKatt skrev 2007-12-24 13:07:54 följande:
    blivande mamma 24 skrev 2007-12-23 14:04:04 följande:Men det är billigare med linfröolja :D En flaska räcker hela grav och kostar väl 25 spänn :)
Svar på tråden Udos choice omega3,6,9 vågar man äta?