Fick inte jobbet!! överreagerar jag?
Är så oerhört besviken att jag håller på att smälla av. Detta kommer att bli långt, bara för att förvarna er.
Jobbar på ett litet sk. objekt eller avdelining i en annan avdelning så att säga. För ca 1 månad sedan utlyste de en tjänst på våran avdelning eftersom våran GL fått jobb annanstans och givetvis sökte jag. Jobbet jag har idag är rätt så monotomt och jag är en människa som ständigt behöver nya utmaningar.
Men iaf, 3 av 4 personer på avdelningen sökte där av jag. Den ena tjejen fick snabbt reda på att hon var inte aktuell eftersom hon bara är behovare men främst för att de inte anser att hon har rätt attityd av ngn anledning. Då blev det bara jag o denna andra tjejen kvar (låt oss kalla henne Clara).
Clara hade för ca 2 år sedan en liknande tjänst i vår grupp, men sabbade det totalt, hon var varken informativ, har ingen kännsla alls för hur man bemöter folk (vårat jobb är består av mkt kundkontakt), hon är inte en naturlig ledare och har svårt för att dela med sig av information och ge konstuktiv kritik och ta kritik. Där emot är hon duktig på den administrativa biten och kan jobba snabbt o effektivt där.
Jag är raka motsattsen, och är duktig på administrationsbiten också.
Men för att göra denna historia så kort som möjligt. Jag o Clara fick komma till kontoret för ett par veckor sedan och fick göra ett sk. jobbrellatert test där de kolla vårn personlighet och de fick staplar på hur vi var på olika saker.
Mitt test visade föjande: Vi kan med detta testet inte finna en anledning till att inte rekomenderar (o mitt namn) för någonsom helst ledar tjänst. Hon har alla de kvalifikationer som en person med ett sådan här jobb bör ha.
På en skal från 1-99 fick jag 78 på ledarskap, 97 på energi, 87 på hur man ses av andra och kommunikation alltså att man inte är för hård eller för snäll o att man lyssnar o kan kommunisera på ett sätt så att andra lyssnar.
Listan var lång dessutom fick jag på en skala på 1-10 en 8 för iderikhet o nytänkande.
Min chef sa så här, att de valt att gå med den andra tjejen för att jag helt enkelt var för bra, mer eller mindre alltså. Han sa jag vet att du skulle bli en mkt bättre ledare en Clara men (o sedan har jag inget klarhet i vad han sa för det var bara ord o inget samanhang.
Jag skulle kunna skriva hur mkt som helst om denna dag o valet han gjorde, men jag känner mig kränkt till tusan. Jag har sökt 4 tjänster inom kort tid o fått samma svar varje gång nästan, att jag är så enormt uppskattad o duktig och kreativ och alla gillar mig såååå mkt.
Men då undrar jag varför får jag aldrig en chans och varför får en person som tydligen är (enligt min chef) rakamotsattsen till mig inte bara detta jobbet utan hon får det trotts att hon haft jobbet innan o misslyckats så kopiöst att det blev ramaskri.
Ingen av mina kollegor eller ens avd assistenten (min chefs assistent) eller de andra på avdelningen som vi tillhör (den större) fattar hur detta kunde hända! INgen fattar hur hon kunde få tjänsten av alla människor, ingen.
Så vad vill jag med detta. Jo jag är så arg på henne just nu att jag håller på o spricka och jag vägrar vara en dålig förlorare och inte bli såppas bra i sinne att jag kan säga grattis till henne när vi ses den 2 januari.
Hon förtjänar inte tjänsten men jag tänker inte fölora min stålthet oxå. Någon som vill hjälpa mig med vad jag skall göra, säga eller så för att kunna släppa detta and move on. Patetiskt jag vet! oerhört patetiskt att jag ens bryr mig, men nu gör jag iaf det.