• Niinaaa

var i ugnen

Varför står det inte i recepten var sjutton i ugnen just den maträtten ska stå?
    trodde det var viktigt om den stog i mitten eller längst ner eller så.
    Men NÄÄ det står ju inte!!!!!

• Svar på tråden var i ugnen
  • Niinaaa

Men oftast...det kan man ju inte köra allt på.

• Champagne

Om det inte står nåt i receptet så brukar jag sätta det i mitten av ugnen -

I either get what I want or I change my mind.
  • Runguska

Jag tror att de avser mitten ifall det inte står att det ska gräddas långt ner eller högt upp. (Även om jag aldrig sett något som ska gräddas högt upp)

• Kristall V

ju större ingrediens desto längre ner i ugnen....jämför tex att muffins ska stå mitt i ugnen medan sockerkaka ska stå längre ner...det är ju samma smet men olika storlek.

Så en korvring skulle jag ställa i nedre delen av ugnen medan skivad korv skulle hamna mitt i

Vad var det för mat du skulle laga ts?

• garib

Har du Vår kokbok?Där står de vanligaste rätterna.Vilken rätt gäller det?

• Niinaaa

Jag håller på att laga makaronilåda med massor av ägg & mjölk som ska stelna i botten.

Vilket aldrig brukar hända för mig

• micorazón
    Niinaaa skrev 2007-12-22 17:24:35 följande:
    Jag håller på att laga makaronilåda med massor av ägg & mjölk som ska stelna i botten. Vilket aldrig brukar hända för mig
    tror mitt i, håll koll, ser du att den får FÖR mycket färg flytta ner den lite sen-
    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
  • LuMa

Ställ den i mitten av ugnen du.
    Får den för mycket färg före den är färdig så kan du lägga aluminiumfolie över den så får den inte mera färg.

• Niinaaa

okej. jag testar mitten så får vi se om jag lyckas denna gång

• johannaringer

Jag ställer allt i "nedre delen" av ugnen. Vår ugn är så jäkla varm att maten bränns annars.

• Kristall V

den bör stelna oavsett var i ugnen du ställer den för ägg stelnar vid såpass låg temperatur....jag ställer min i nedre delen och den stelnar....tror att du kanske snarare behöver ta i ett par tre ägg till Lycka till

Svar på tråden var i ugnen