Sticker fortfarande i skallen! blekte håret i morse..
Det sticker fortfarande i huvudet efter jag blekt håret i morse.. (hos frissan), tänk om det är en allergisk reaktion????
Hjälp!
Det sticker fortfarande i huvudet efter jag blekt håret i morse.. (hos frissan), tänk om det är en allergisk reaktion????
Hjälp!
Hon har gått hem nu...
Kanske rester kvar i hårbottnen? Skölj ur håret igen o schamponera...Inpackning me kanske?
Det hade jag med gjort
Nä, skämt åsido....
Har du några märken eller så i hårbottnen?
OM hon använde en stark väteperoxid vid blekningen så kan det "fräta" i hårbottnen o ge sår, prova att tvätta håret igen, OM hon sköjt dåligt så du verkligen får bort allt, o se om det blir bättre!
Har du sår, så har hon haft en stark väteperoxid, eller låtit det sitta för länge, vilket kan ge sår=klåda, sveda...
Var det första gången?
Så jag kan pusta ut tror ni? usch är livrädd ju
Jag har blekt flera gånger, MEN när jag blekte när jag var gravid så slog det slint och brände länge...........men det gick över och det var ingen fara. Men jag hade defenitivt ringt henne så fort hon öppnat igen, så hon vet vad som hänt ( om hon inte vet ännu). Min frisör gjorde en gratis blekning, med ett annat medel, som inte gjorde ont, lite senare.
Tack det har gått över nu efter en extra sköljning. Men det konstiga är att jag kände mig bortdomnad i skallen redan hos frissan.. hmm ..
Man kan bli lite så´n av väteperoxiden!
Det enda som kan ha hänt nu är att håret fått sig en törn om det inte varit riktigt sköljt!
Prova o göra nå´n riktigt bra in pckning o sen har du den i över natten, trä typ plastfolie över eller en badmössa om du äger en så´n (nå´t man typ aldrig gör) sen tar du bort det du haft runt håret morgonen efter o väntar tills håret svalnat (om det är varmt/ljummet är hårstråna fortfarande lite öppna i fjällskiktet o dessa sluter sig när håret svalnat) när det känns avkylt så sköljer du SLARVIGT!!!
det är alltså bra om det inte är helt urspolat!
Hoppas det blir bättre o att ditt hår inte tagit skada!
Ex ungue leonem skrev 2007-12-22 20:05:47 följande: