• sweetiegirl 77

Sticker fortfarande i skallen! blekte håret i morse..

Det sticker fortfarande i huvudet efter jag blekt håret i morse.. (hos frissan), tänk om det är en allergisk reaktion????

Hjälp!

• Svar på tråden Sticker fortfarande i skallen! blekte håret i morse..
  • Ex ungue leonem
    sweetiegirl 77 skrev 2007-12-22 17:45:09 följande:
    Det sticker fortfarande i huvudet efter jag blekt håret i morse.. (hos frissan), tänk om det är en allergisk reaktion???? Hjälp!
    Kontakta frissan igen!
    På klon känner man lejonet
  • sweetiegirl 77

Hon har gått hem nu...

• Ex ungue leonem
    sweetiegirl 77 skrev 2007-12-22 17:48:39 följande:
    Hon har gått hem nu...
    kolla med någon annan frissa för råd.
  • CeeKaay

Kanske rester kvar i hårbottnen? Skölj ur håret igen o schamponera...Inpackning me kanske?

• Snäckan13

Det hade jag med gjort

Nä, skämt åsido....

Har du några märken eller så i hårbottnen?

OM hon använde en stark väteperoxid vid blekningen så kan det "fräta" i hårbottnen o ge sår, prova att tvätta håret igen, OM hon sköjt dåligt så du verkligen får bort allt, o se om det blir bättre!

Har du sår, så har hon haft en stark väteperoxid, eller låtit det sitta för länge, vilket kan ge sår=klåda, sveda...

Var det första gången?

• sweetiegirl 77
    Snäckan13 skrev 2007-12-22 17:51:45 följande:
    Det hade jag med gjort Nä, skämt åsido....Har du några märken eller så i hårbottnen?OM hon använde en stark väteperoxid vid blekningen så kan det "fräta" i hårbottnen o ge sår, prova att tvätta håret igen, OM hon sköjt dåligt så du verkligen får bort allt, o se om det blir bättre!Har du sår, så har hon haft en stark väteperoxid, eller låtit det sitta för länge, vilket kan ge sår=klåda, sveda...Var det första gången?
    Nej det var inte första gången, men det var nog 3 år sedan jag blekte sist. Jag har sköljt ur håret igen nu.. tror ni att det är någon fara?
  • Ex ungue leonem
    sweetiegirl 77 skrev 2007-12-22 17:58:10 följande:
    Nej det var inte första gången, men det var nog 3 år sedan jag blekte sist. Jag har sköljt ur håret igen nu.. tror ni att det är någon fara?
    Nej
  • sweetiegirl 77

Så jag kan pusta ut tror ni? usch är livrädd ju

• Ex ungue leonem
    sweetiegirl 77 skrev 2007-12-22 18:02:16 följande:
    Så jag kan pusta ut tror ni? usch är livrädd ju
    Prova något av ovanstående.El ännu bättre ring en veterinär
  • LeosMom

Jag har blekt flera gånger, MEN när jag blekte när jag var gravid så slog det slint och brände länge...........men det gick över och det var ingen fara. Men jag hade defenitivt ringt henne så fort hon öppnat igen, så hon vet vad som hänt ( om hon inte vet ännu). Min frisör gjorde en gratis blekning, med ett annat medel, som inte gjorde ont, lite senare.

• sweetiegirl 77

Tack det har gått över nu efter en extra sköljning. Men det konstiga är att jag kände mig bortdomnad i skallen redan hos frissan.. hmm ..

• Ex ungue leonem
    sweetiegirl 77 skrev 2007-12-22 18:37:55 följande:
    Tack det har gått över nu efter en extra sköljning. Men det konstiga är att jag kände mig bortdomnad i skallen redan hos frissan.. hmm ..
    Vad sade frissan då när du berättade det?
  • Snäckan13

Man kan bli lite så´n av väteperoxiden!

Det enda som kan ha hänt nu är att håret fått sig en törn om det inte varit riktigt sköljt!
    Prova o göra nå´n riktigt bra in pckning o sen har du den i över natten, trä typ plastfolie över eller en badmössa om du äger en så´n (nå´t man typ aldrig gör) sen tar du bort det du haft runt håret morgonen efter o väntar tills håret svalnat (om det är varmt/ljummet är hårstråna fortfarande lite öppna i fjällskiktet o dessa sluter sig när håret svalnat) när det känns avkylt så sköljer du SLARVIGT!!!

det är alltså bra om det inte är helt urspolat!

Hoppas det blir bättre o att ditt hår inte tagit skada!

• sweetiegirl 77

Ex ungue leonem skrev 2007-12-22 20:05:47 följande:

Vad sade frissan då när du berättade det?
    Ja hon skrattade och sa att jag bara inbillade mig..
  • Snäckan13
    sweetiegirl 77 skrev 2007-12-27 17:50:06 följande:
    Ex ungue leonem skrev 2007-12-22 20:05:47 följande: Ja hon skrattade och sa att jag bara inbillade mig..
    Den frisören hade då inte jag gått till igen!!!!!
Svar på tråden Sticker fortfarande i skallen! blekte håret i morse..