snabb hjälp med rödspätta!?
Hej!Jag har tagit fram frysta rödspätta fileer som jag tänk göra ngt gott emd till mig å killen ikväll... någon som har något förslag å recept på ngt gott??
Hej!Jag har tagit fram frysta rödspätta fileer som jag tänk göra ngt gott emd till mig å killen ikväll... någon som har något förslag å recept på ngt gott??
Du kan ju bara tillaga dom enkelt..
Vispa ett ägg m lite mjölk..Pensla på det på spättans båda sior å gnid in dom i ströbröd för att sedan bara steka dom i stekpannan.. Servera med kokt potatis, å en lime sås..
Å skivad citron..
cb72
ja jag tänkte att det kanske var lättast att steka dom..så hittar jag inget roligare rcept så får det blir stekt fisk med potatis å ngn kall sås.. e lime såsen kall??
annars så kan du göre "jennysås" (efter som det var min syster jenny som tipsade mej)
creme fraishe
stenbitsrom
hackad purjolök
snartpeppar
några droppar citron...
försvinnande gott...
Limesåsen är godast kall...tycker jag.
Mitt förslag är att röra samman räkor med mjukräkost. Lägg en klick på varje spätta. Rulla samman.
Lägg rullarna fint i en form.
Tag två buljongtärningar och smula dom - strö smulet över fisken.
Klicka ut resten av räkmjukosten över hela fisken...platta till.
Skjuts in i ugnen i sådär 20minuter i 175ºC.
Om du vill köra överkurs så gör du potatismos och spritsar i ett käckt mönster runt kanten på fomen och gratinera hela härligheten.
MMmmmmmmmmm!
jennie brunflo
lät lite skumt de där med räkosten men det löt ju spännande... gillar man detta även om man inte gillar räkosten som den e??
Jadå!
Jag gillar INTE räkost på smörgåsar och liknande.
Men gör man sådär så blir det som räksås.....mmmmmums......
Kan tipsa om att det går utmärkt att göra med vanliga fiskblock också.
Skär ett fiskblock i fyra bitar, stör över buljongtärningar, blanda räkost och räkor och klicka över och släta till.
Skjuts in i ugnen!
Eller varför inte viktvektarnas recept?..
Rödspätta rullad kring spenat!!!
600g Sättafileer..
1 pkt bladspenat, ca:250g
1tsk salt
1tsk paprikapulver.
Sätt ugnen på 225..
Skölj av fileerna & låt rinna av väl. Fördela spenaten i fileerna, vik eller rulla ihop dom, & lägg dom i en ungsform. Täck formen med aluminiumfolie. Låt fisken vara inne till fiskköttet är vitt och ogenskilnigt, ca:25-30min..Servera med ris eller potatis...Detta recept är på 2points/portion.
Ooopppsss!!! Fin stavning där hihih
Nåja ni få stå ut med stavfelen