• Jennie Brunflo

VARNING för Coops golvmedel

Ghaaaaa.....

Av någon anledning så föll vi för ett erbjudande att köpa två flaskor golvrengöring till priset av en. "Hur stor skillnad kan det vara på olika märken?"

Svaret:
    MYCKET stor skillnad!

Det där jädrans skitmedlet skummar sig något så grymt så det blir ett lager med vitt skum på golvet. Sedan är det skum i hela moppen också.
    Nu har jag sköljt ur moppen 4 gånger innan allt skum var borta.

Tur att vi hade lite Jif kvar.

Grrrr..... jag ska INTE köpa något mer av Coops egna märke, det är inte första produkten vi har blivit "lurade" på från deras märke.

• Svar på tråden VARNING för Coops golvmedel
  • Ung kvinna

Jag har köpt lite billigare märken. Blåvitt tycker jag är okej.

Coop extra har vissa saker som är helt okej,typ ris mm, men deras trosskydd var fruktansvärda! Dom kliade och jag fick ökade flytningar, plus att trosskyddet korvade sig i trosorna och var obehagligt! Inte nåt att rekommendera.

• Alegni

ALLA saker från Coop är undermåliga. De försöker bara kopiera dyrare märken med dåligt resultat. Jag undviker i det längsta att handla inom KF-koncernen. Konsum där jag bor är alltid ostädat med otrevlig personal. Ofta hittar man utgågna varor och är man inte uppmärksam så riskerar man att köpa dem också.

• ming

Men det är ju faktiskt egentligen inte COOP som har tillverkat sina grejer. Samma sak med alla märken som har jättemånga olika varor (Eldorado, ICA, Euroshopper, etc). De köper ju bara in från tillverkarna och sätter i egna förpackningar.
    Så COOPs golvedel kan vara samma som Ariels. (Eller någon annan av tillverkarnas.)

• Saga å Filippa

Det skiljer markant från produkt till produkt på Coops eget märke. Vissa är helt kassa, medans vissa är jättebra. Som t ex TexMex maten köper jag numera endast Coops eget, ingen skillnad och halva priset mot Santa Marias t ex, samt majs och champinjoner och sånt är bra.

• Pärlan81

Mitt golvmedel av märket Coop blir inte så. Det funkar perfekt och är billigt. Skum blir det nästan av alla tycker jag. Speciellt om man har kranen på på max.

• Snuttarna

Jag har köpt och använt Coops allrengöring och det tyckte jag fungerade utmärkt. Jag häller i medlet efter att jag har hällt upp vattnet i hinken. Dessutom kostade flaskan bara 9.90 mot Ajax 28kr.

• Jennie Brunflo

Pärlan81:

Jag hade i medlet efter jag haft vatten i hinken. Det blev inget skum i hinken alls. Det var på golvet det blev skum.
    Som ett lager med raklödder ungefär. Alltså pyttepyttesmå skumbubblor som i ett krämigt lager på golvet....och i moppen.
    Fy vad arg jag var innan jag fick bort allt!!

Inget annat medel jag har haft någonsin har blivit sådär.

• Themis

Jennie: Hm, det kan inte vara så enkelt att det faktiskt var något fel på just den satsen medel då? Klaga och se, kanske du inte är ensam?

För hur mycket kontroller man än har så händer det att de missar på kemifabriken och det kommer ut en produkt som inte är som den ska. Sist var det nåt schampoo som tillverkaren hade klantat sig rejält med, vad jag läste i tidningen.

• Villes mamma

Hmmm.... intressant. Har själv bara handlat Coops ketschup, vilken verkar vara okej (är ingen ketshup-fan själv )
    Men däremot är det väl nog så som ming skriver att de köper in från andra. Så är det i alla fall med våra finska "billighets-märken" t.ex Pirkka och Spar. Som typ Pirkkas leverpastej är gjord av HK, våran riktigt bra "kött-firma"

• D70

Om du har Minifom (kolikmedicinen) hemma så kan du prova med att lägga i en droppe i skurhinken. Det är nämligen en silikonbaserad skumdämpare, som kan ta bort skummet.

Ännu bättre är kanske att gå tillbaka med eländet till affären och säga som det är. Det är alldeles för få som orkar klaga!

Svar på tråden VARNING för Coops golvmedel