• Smurfanna

Vibrerande babysitter - Bra, eller?

Jag ska inhandla antingen en vibrerande babysitter eller en babysitter som gungar fram och tillbaks.
    Vilket tror ni är bäst? Det gäller nyfödd bebis..

• Svar på tråden Vibrerande babysitter - Bra, eller?
  • joller

vibrerande låter lite läskigt tycker jag,hade helt klart köpt en gungande!
    men,lite ot, men varför inte en vanlig ist?

• Smurfanna

Min son hade kolik i tre månader, så detta är i förebyggande fall.. Jag är gravid nu och om det nu skulle bli en skrikigt barn så vill jag slippa åka ut i bilen..

• AngelicaF

Vibrerande saker till nyfödda är inte bra har jag hört...

• Nimbuz

Jag skulle valt den gungande babysittern. Låter inte nåt vidare skönt att ligga i nåt som vibrerar.

Anton 2oo4-12-06 och lillebror med planerat snitt den 11:e Januari-08 ♥v.36♥
  • joller

ok, men köp den gungande..tror inte heller att vibrerande är speciellt bra.

finns ju även såna vyssan lull fötter man sätter på själsängen så att det gungar..babysitter får dom ju inte sitta i speciellt länge när dom är små.

finns tom såna "fötter" som ska simulera tex bilåkande som man kan sätta på spjälsängen..ganska dyra tror jag visserligen

• Smurfanna

Fast det var väl förr de inte skulle sitta för länge i sådana traditionella babysitters därför att de gungade för mycket och var almänt ostadiga..? har jag för mej..

• joller

njae, det har med deras rygg att göra. inte bra för dom att sitta så med ryggen några längre stunder, däremot finns det numera babysitters som har liggläge, dom e tydligen ok

• Smurfanna

Fast det är ju samma läge som i en bilbarnstol, är det inte bra att de sitter i en sådan heller?

• snutti

Usch vibrereande låter hemsk.. jag skulle kräkas ihjäl mig... skulle nog välja en gungande

• joller

nej,inte vad jg har hört... man ska inte låta dom sitta i stolen i "onödan"..typ inte låta dom sova vidare i den om dom somnat efter bilturen osv...detta gäller alltså dom första månaderna

nu menar ja alltså om man tar med stolen ifrån bilen

Smurfanna skrev 2007-12-22 20:24:07 följande:
    Fast det är ju samma läge som i en bilbarnstol, är det inte bra att de sitter i en sådan heller?
  • Elyelle

Vi hade vibrerande babysitter och den var helt suveran. Den vibrerar ju inte valdsamt, som vissa verkar tro. Min son grat mycket de forsta 2.5 manaderna och sittern var det enda som kunde lugna ner honom ibland. Gungan trivdes han absolut inte i innan han blev 3manader, sa jag tror inte en gungande sitter hade hjalpt mycket.

• akleyan

Rekommenderas inte sånadana där vibrerande sitters just till barn med kolik/eller barn som har svårt att komma till ro?

Om min bebis skulle ha bekymmer av sådant slag, skulle jag definitivt inhandla en sån.

• Finesse

vi fick se en film på föräldrautbildningen å där var det ett par som hade en bebis med kolik.. dom startade tvättmaskinen åsså fick bebisen ligga där på (bevakad alltså) och han var tyst en liten stund iaf jag tror inte dom skulle ta med sånt på en film dom visar där om det var farligt med vibrerande grejer.. kan tänka mig att tvättmaskinen vibrerar betydligt mer än en babysitter.

• MissB

När jag blev gravid sista gången ville jag absolut ha en som vibrerade. Min syster hade det till sin dotter för några år sedan och hon älskade den!! Vi har en liten på 2½månader och han hatar den. Köpte en som jag trodde vilken bebis som helst skulle älska men nej! Han blir grinig så fort jag sätter i honom, oavsett om den vibrerar eller inte. Alla bebisar är olika, svårt att säga i förväg vad de kommer att gilla. Vår son har rätt mycket ont i magen, konstaterad kolik av bvc, så jag trodde verkligen den skulle vara skönt...nej.

• Bast

Om jag hade varit gravid/haft en nyfödd idag hade jag alla gånger köpt en vibrerande! Det är ju inga jättevibrationer, så att barnet riskerar att studsa ur elelr nåt, det är ju mest bara durr i rumpan!

• Bast

Ja just det, dessutom såg jag på Underbara Barn-mässan förra året att man kunde köpa nån sorts grejjor att ställa sängen på, som gjorde att det durrade även i sängen!
    Hade jag haft råd så hade jag köpt dessa med om jag nu hade varit gravid/haft en nyfödd! Min son vägrade sova utan rörelse, och det var så där lagom kul att dra vagn/gunga babysitter/gunga vyssan lull på sängen typ 14 timmar/dygn!

• Elyelle
    Bast skrev 2007-12-24 08:03:39 följande:
    Ja just det, dessutom såg jag på Underbara Barn-mässan förra året att man kunde köpa nån sorts grejjor att ställa sängen på, som gjorde att det durrade även i sängen! Hade jag haft råd så hade jag köpt dessa med om jag nu hade varit gravid/haft en nyfödd! Min son vägrade sova utan rörelse, och det var så där lagom kul att dra vagn/gunga babysitter/gunga vyssan lull på sängen typ 14 timmar/dygn!
     Var spjalsang har en sadan grej under madrassen, som gor att den vibrerar lite. Den ar kopplad till mobilen, som har belysning och musik med, men alla kan anvandas var for sig. Har dock inte anvant vibreringen, da sonen inte borjade sova i spjalsangen foran han var 3 manader gammal.

Har kan man aven kopa resesangar med en sangdel, som ligger hogre (for nyfodda) och har vibrations funktion.
    MissB skrev 2007-12-24 08:00:14 följande:
    När jag blev gravid sista gången ville jag absolut ha en som vibrerade. Min syster hade det till sin dotter för några år sedan och hon älskade den!! Vi har en liten på 2½månader och han hatar den. Köpte en som jag trodde vilken bebis som helst skulle älska men nej! Han blir grinig så fort jag sätter i honom, oavsett om den vibrerar eller inte. Alla bebisar är olika, svårt att säga i förväg vad de kommer att gilla. Vår son har rätt mycket ont i magen, konstaterad kolik av bvc, så jag trodde verkligen den skulle vara skönt...nej.
     Det ar darfor det ar bra att kopa fran en affar, som har bra oppet kop. Har har de flesta 90dagars. Man hinner prova och se, om babyn gillar den eller inte. Men kanske kommer din son gilla den lite senare. Min son hatade gungan tills han var ca.3 manader gammal. Da plotsligt alskade han den. Innan borjade han skrika pa 2minuter, om man satte honom i den - oavsett om den var i gungning eller stilla. Nu kan han sitta i den lange och t.o.m. somna i den.
Svar på tråden Vibrerande babysitter - Bra, eller?