• enny signatur

vegitariskt julbord

Vad har ni på ert vegitariska julbord?
    vi planerar soja korv, köttbullar (vet inte vilka), potatis och typ paj och grantäng troligen.

Men vad kan man ha istället för skinka?

• Svar på tråden vegitariskt julbord
  • Im Fabulous

Min mormor garnerade en kålrot förra julen Såg precis ut som en skinka, men smakade som du säkert förstår inte som skinka :P

Hela familjen äter vegetariskt julbord och iår är 'köttbullarna' (Hälsans köks Gourmetbullar) slut ÖVERALLT.

• enny signatur

maken köpte från dafgårds. är inte så förtjst i hälsans kök faktiskt... kan man göra egna?

• ludicrous

wickz
    jag tror hälsans kök har någon färs man kan göra av, det är spett å grejer på förpackningen iaf.
    sen kan man göra "sillsallad" fast med abourgin hur det nu stavas..

• enny signatur

och sen blir det ju ,massa godis! knäck ska göras och ischoklad. köpt alladin, after egith och toffefi... sen blir det nog romerska bågar med... då är vi bara jag, maken och ixa på 11 mån :)

• Im Fabulous

Eftersom att alla köttbullar är slut överallt har vi gjort egna av quornfärs...

• enny signatur

blir de tbilligare? är det godare? vi åt qurnbulalr från dafgårds idag, goda men smakade inte köttbulalr dock. så kanske inge tför vårt julbord.

är de tslut överallt? vart br ni?
    här fanns det i slutet på förra veckan

• Im Fabulous
    enny signatur skrev 2007-12-22 23:14:28 följande:
    blir de tbilligare? är det godare? vi åt qurnbulalr från dafgårds idag, goda men smakade inte köttbulalr dock. så kanske inge tför vårt julbord.är de tslut överallt? vart br ni?här fanns det i slutet på förra veckan
    Här i Norrköping är det slut överallt. Samma sak i Gbg där min syster bor, och även på de ställen vi varit i Linköping..

Billigare blir det nog inte, men kanske godare?

Dafgårds gillar jag inte alls.. Tycker de är torra..
  • enny signatur

här i uppsala fanns det...

vad ahr ni me rpå ert bod?

• Sötisnosen

"Vi" (jag, eftersom resten av familjen äter kött) har
    färst grökålssallad med cannelonibönor
    rödkålssallad med äpplen
    klyftpoatis i ugnen
    ugnsbakade grönsaker
    julbollar (www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=503242 - supergoda!!)
    någon sås t ex tsatsiki (funkar oväntat bra med vanlig svensk julmat f ö)

Och så mängder med godis och annat sött...

• Vicke

Jag brukar göra en vegetarisk jansson... Det är supergod!

Svar på tråden vegitariskt julbord